Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.03.2021, 11:45

Pandémia mení preferencie Slovákov. Rastú predaje jazdených benzínových SUV a dieselových sedanov

Na trhu je aktuálne k dispozícii o tritisíc áut menej ako v januári, ktorý býva za normálnej situácie mesiacom s najnižšou ponukou v roku, ukazuje analýza.

Pandémia mení preferencie Slovákov. Rastú predaje jazdených benzínových SUV a dieselových sedanov
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Pandémia nového koronavírusu je tu s nami už rok a za tento čas poriadne hýbala celosvetovým dianím. Výrazným spôsobom sa dotkla života každého z nás a rovnako tak pripravila automobilové trhy o rast či ovplyvnila správanie sa zákazníkov. Podľa kontinuálnej analýzy predajov vozidiel spoločnosti AAA Auto sme začali viac premýšľať o tom, aký typ auta a najmä aká jeho pohonná jednotka sú pre nás a naše primárne využitie ideálne.

Z neľahkej situácie, ktorá sa nezdá byť ešte práve na konci, ťažia z časti predajcovia jazdených áut. Ľudia totiž v týchto mesiacoch siahajú po zánovných vozidlách pomerne často, nakoľko individuálna doprava vlastným autom je v súčasnej dobe bezpečnejšia oproti využívaniu verejnej dopravy. Okrem toho už dlhšie rastie podiel benzínových motorizácií a stúpajú aj predaje áut s hybridnými alebo plne elektrickými pohonmi. 

"Takmer rok sa pohybujeme v systéme plnom zákazov a nariadení, ktoré výrazným spôsobom zasahujú do života celej spoločnosti. Ľudia majú napríklad obmedzené možnosti cestovania a tomu prispôsobujú aj výber vozidla, ktoré si kupujú," hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA Auto.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 79% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.