Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.02.2021, 11:40

Slováci nepoľavili ani počas tretej vlny pandémie. Tieto jazdené autá kupovali najviac

Záujemcovia možnosť kúpy zánovného vozidla prostredníctvom online platformy využívajú čoraz viac. Aké preferencie mali slovenskí zákazníci v tretej vlne pandémie?

Slováci nepoľavili ani počas tretej vlny pandémie. Tieto jazdené autá kupovali najviac
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Vlaňajší marec znamenal pre automobilový trh poriadnu ranu. Nielen že sa kvôli pandémii koronavírusu zaviedli prísne opatrenia pre výrobné závody, ale taktiež vzhľadom na obmedzenia prevádzky dílerstiev a ďalšie nepriaznivé podmienky klesli celkové čísla predajov. A to vo väčšine prípadov pomerne výrazne. 

Značky aj na slovenskom trhu museli prísť s konceptom, ako verejnosti a svojim zákazníkom poskytnúť predajné služby skrz online platformu a vo veľkom sa začali orientovať práve na internetový predaj vozidiel. Týkalo sa to taktiež predajcov jazdených áut a hoci sa počas leta 2020 situácia mierne upokojila, dnes už je  na Slovensku tretia vlna a znova zavedené prísne opatrenia. 

Ako ukazujú údaje spoločnosti AURES Holdings, prevádzkovateľa siete AAA Auto či Mototechna, aj napriek neľahkým časom sa zákazníci nevzdali zaobstarania vozidla. V aktuálnej situácii kúpe nového či jazdeného auta nahráva aj fakt, že práve individuálna doprava predstavuje podstatne bezpečnejšiu formu cestovanie než je tomu pri využívaní mestskej hromadnej dopravy a podobne.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 77% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.