Martin Kavka, hovorca pražských hasičov, potvrdzuje, že najviac horí v zime a v lete, na jar a jeseň menej, najčastejšou príčinou sú pritom technické poruchy na vozidlách, je to 80 až 90 percent prípadov, píše portál iDNES.cz.
"V zimnom období sa elektrosústava vozidla zaťažuje viac, pretože zvyčajne v aute používame viac spotrebičov naraz," vysvetľuje vedúci STK v Prahe na Bohdalci Martin Jerman.
"Stále sa svieti, k tomu púšťame často stierače, púšťame si vyhrievanie sedačiek, ofuky okien." V zimnom období je teda odber elektriny vo vozidlách podstatne väčší.
Auto, ktoré je v poriadku to má podľa Jermana zvládnuť, avšak stáva sa, že je mechanicky poškodená elektroinštalácia, napríklad po nehode alebo hlodavcoch - kuny obľubujú bužírku, ktorou sú drôty obalené, keď ich takto odhalia a dotknú sa karosérie, môže preskočiť iskra.
Nebezpečenstvo môže podľa Jermana znamenať aj samotná autobatéria: "Ak je staršia, môže byť vo vnútri poškodená a hrozí skrat." V extrémnom prípade môže podľa technika z STK dokonca aj vybuchnúť.
Jerman apeluje na údržbu vozidla, veľkým nebezpečenstvom je napríklad netesná palivová sústava, z ktorej môže benzín odkvapkávať na rozpálené výfukové potrubie.
"Nafta je cítiť, benzín natoľko nie. Je však dobré sa občas pod auto zohnúť," uzatvára Jerman. Zbystriť tiež musíte, ak auto necháva pod sebou mláčky.