Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
10.11.2020, 14:11

Chyba, za ktorú hrozí i pokuta. Ako správne používať hmlovky na aute?

Využívanie hmlových svetiel na cestách upresňuje zákon, avšak priamo neurčuje, kedy by ich už vodiči mali vypnúť. Aké sú zásady ich používania?

Chyba, za ktorú hrozí i pokuta. Ako správne používať hmlovky na aute?
Zdroj: TASR

Nadchádzajúci prechod medzi sychravým jesenným a zimným obdobím dáva množstvu vodičov poriadne zabrať. Počasie sa na cestách rýchlo mení, v posledných dňoch sú častým javom aj husté hmly a prekvapiť môže i silný dážď, námraza a sneženie. 

Aj skúsení vodiči sa však občas dopúšťajú niektorých "notorických" chýb počas vedenia vozidla. Medzi tie najčastejšie patrí aj nevypnutie hmlových svetiel v pravý čas a teda fakt, že s hmlovkami oslňujú ostatných účastníkov cestnej premávky aj po skončení stavu zníženej viditeľnosti. Veľakrát je možné na cestách stretnúť vodičov, ktorí jazdia s permanentne zapnutými hmlovkami (aj za priaznivého počasia), čím škodia všetkým naokolo.

Pozrite si aj niekoľko tipov, na čo pred jesenným a zimným obdobím nezabudnúť:

​Hmlové svetlá smie totiž vodič využiť len počas hmly, dažďa či sneženia. Stanovuje to Zákon 8/2009 paragraf 32 odstavec štyri, ktorý taktiež vraví, že vodič smie jazdiť s parkovacími, alebo obrysovými svetlami, ak má súčasne rozsvietené aj stretávacie, alebo diaľkové svetlomety, alebo prídavné svetlomety do hmly, ak je nimi vozidlo vybavené.

Na druhú stranu je nutné priznať, že žiadne ustanovenie v zákone konkrétne neprikazuje vypínanie hmlových svetiel pri jazde v meste či v kolóne a tak je skôr na samotných vodičoch, ako vyhodnotia situáciu a prípadné dokazovanie "viny" môže byť ťažké. Každý by si mal vstúpiť do svedomia a využívať hmlovky skutočne iba v nevyhnutnej miere. V opačnom prípade riskujete pokutu zhruba do výšky 30 eur.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 57% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.