Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
08.10.2020, 14:50

Kupujeme aj počas pandémie. Toto sú najpredávanejšie jazdené autá na Slovensku

Aké modely zánovných áut sa na našom trhu predávali počas deviatich mesiacov tohto roka najlepšie? A ako sa darí najväčšiemu obchodníkovi s ojazdenými automobilmi?

Kupujeme aj počas pandémie. Toto sú najpredávanejšie jazdené autá na Slovensku
Zdroj: netcarshow.com (Ilustračná snímka)

Pandémia nového koronavírusu zasiahla do určitej miery v podstate celý svet a rovnako tak sa dotkla i mnohých dôležitých odvetví. Jedným z nich je i ten automobilový a to či už ide o výrobu, predaj nových áut alebo predaj ojazdených vozidiel. 

Autocentrá totiž boli na prelome marca a apríla na Slovensku aj v susednej Českej republike zatvorené, v Poľsku a v Maďarsku bol potom obmedzený voľný pohyb osôb, čo sa pochopiteľne podpísalo na celkových predajoch.

"Tieto opatrenia mali tvrdé dopady na objem našich predajov. Napriek tomu sa nám následne podarilo opäť obchodovanie pomerne rýchlo obnoviť. V auguste sme už boli približne na 90 percentách výkonu a v septembri sme sa priblížili k sto percentám. To je veľký rozdiel oproti trhu nových vozidiel, ktorý klesol o viac ako štvrtinu,“ uviedla na tlačovej konferencii spoločnosti Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete AAA AUTO.

​Ľudí do istej miery pandémia koronavírusu ku kúpe vozidla postrčila a jemne tlačí i dnes, nakoľko práve individuálna doprava je v aktuálnej náročnej situácii podstatne bezpečnejšia. Samozrejme, je potrebné si ešte pred kúpou uvedomiť i mnohé ďalšie výdavky, ktoré so zaobstaraním auta na užívateľa pripadajú. Prepis či registrácia, poistenie, servis, pohonné hmoty a ďalšie.

Nie je to totiž len o zaplatení prvotnej kúpnej sumy. Mnohí siahli po jazdenom automobile, ktorý môže byť príjemnou alternatívou za podstatne dostupnejšiu cenu než nový model. Výber tých najobľúbenejším počas deviatich mesiacov tohto roka si môžete prezrieť v galérii vyššie. Analýzu a dáta pritom zverejnila známa sieť AAA AUTO, avšak nekonkretizovala ročníky/generácie áut v rebríčku.

Situácia sa síce v období leta jemne zlepšila, no vzhľadom na rapídny nárast nakazených v posledných týždňoch to spoločnosti a predajcovia opäť nemajú a nebudú mať ľahké. Na práve prebiehajúcu druhú vlnu pandémie sa však mnohí pripravovali už v predstihu.

„Robíme ozónovú dezinfekciu vozidiel aj pobočiek, pre zákazníkov sú k dispozícii dezinfekčné gély aj jednorazové rukavice. V kanceláriách zákazníkov od personálu oddeľujú prepážky z organického skla,“ informuje Karolína Topolová. Jedným dychom zároveň dodáva, že umožňujeme aj nákup vozidiel on-line, bez nutnosti návštevy pobočky.“ 

​Mnohé spoločnosti totiž museli už počas prvej vlny zaviesť či výrazne zrýchliť digitalizáciu, keďže po uzatvorení pobočiek na základe vládnych opatrení bolo vtedy nutné pre zachovanie aspoň akých-takých predajov prejsť v podstate cez noc na online predaj vozidiel. Niektorí tento krok využili nielen vtedy, ale budú sa digitálnym predajom cez internet venovať výraznejšie dlhodobo.

„To je model, ktorý chceme rozvíjať aj do budúcnosti a v digitalizácii je to jeden z našich hlavných smerov,“ uviedol Stanislav Gálik, výkonný riaditeľ inovačného laboratória AuresLab, ktoré pracuje na inováciách pre celú skupinu AURES Holdings. Celkom bude skupina do digitalizácie v tomto a budúcom roku investovať päť miliónov eur a pre realizáciu projektov v tejto oblasti už vytvorila 20 nových pracovných miest.