Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
05.10.2020, 14:33

Asistenčné systémy áut nie sú dokonalé. V testoch pohorela napríklad aj Tesla

Premiérový test organizácie Euro NCAP dal modelom poriadne zabrať a podpriemerné hodnotenie si odnáša napríklad i americká Tesla či Volkswagen Passat.

Asistenčné systémy áut nie sú dokonalé. V testoch pohorela napríklad aj Tesla
Zdroj: Ford

Dnešné automobily sú prešpikované technológiami, elektronikou, najrôznejšími systémami a oproti vozidlám z minulosti majú zásadne vylepšenú úroveň bezpečnosti. Nie všetky moderné vychytávky však dokážu fungovať tak, ako by sa od nich mohlo očakávať. Aj napriek tomu majú od nich zákazníci veľké očakávania a v konfigurácii vozidla im prikladajú veľkú váhu.

Vybaviť auto množstvom asistentov a spoliehať sa, že za vás odvedú prácu za volantom, je predčasné. Podrobnejšie sa na správanie rôznych asistenčných systémov teraz pozrela Európska organizácia Euro NCAP, ktorá sa zaoberá pasívnou a aktívnou bezpečnosťou nových áut a tieto tvrdenia potvrdzuje.

V teste organizácie sa proti sebe postavilo niekoľko modelov áut rôznych výrobcov a tak ide okrem "ľudovej" Tesly Model 3 aj o Audi Q8, BMW radu 3, Mercedes-Benz GLE, Volvo V60, Volkswagen Passat, Nissan Juke, Peugeot 2008, Ford Kuga a kompaktný Renault Clio.

"Nové hodnotiace protokoly Euro NCAP sa zameriavajú na dve hlavné oblasti. Skúmame rovnováhu medzi technickými kompetenciami systému a mierou, v ktorej udržuje vodiča v pohotovosti, ďalej nás zaujíma tiež takzvaná bezpečnostná sieť vozidla v kritických situáciách," uvádza vo svojom vyhlásení organizácia.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 77% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.