Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
25.08.2020, 11:45

Cestovanie s obytnou dodávkou nemusí byť vždy bezpečnejšie. Test ukázal desivé následky

Nemecký autoklub ADAC sa bližšie pozrel na obľúbené obytné automobily. Nárazový test ukazuje, že pri čelnej zrážke existuje vysoké riziko zranenia cestujúcich.

Cestovanie s obytnou dodávkou nemusí byť vždy bezpečnejšie. Test ukázal desivé následky
Zdroj: ADAC

Kempovanie posledné roky prosperuje a najmä v aktuálnej neľahkej situácii v súvislosti s pandémiou koronavírusu sa javí ako ideálna voľba pre tých, ktorí sa chcú vyhnúť pobytu v hotelových komplexoch. Zároveň však ide o vynikajúcu zmenu "stereotypu" bežných izieb, dobrodružstvo a pocit nespútanej voľnosti. Aj my sme už niekoľkokrát vyskúšali život po boku obytného vozidla a vždy to bol skvelý zážitok. 

Niet sa teda čomu čudovať, že tomuto trendu prepadne čoraz viac ľudí. Buď si automobil kúpia, prerobia alebo najjednoduchšie prenajmú. Mnohí si pritom myslia, že vzhľadom na veľkosť vozidla sú oproti vodičom v bežných menších osobných vozidlách v obrovskej výhode a že bezpečnosť obytných vozidiel je jednoznačná. Na tento "segment" áut sa však pozrel známy nemecký autoklub ADAC a jeho výsledky mnohých nemusia potešiť.

Simulácia nehody

ADAC vybral pre svoj experiment obytný automobil založený na modeli Fiat Ducato, ktorý je podľa jeho informácií jednou z najčastejších volieb v prípade túžby po dovolenke v hoteli na štyroch kolesách. Všetci štyria cestujúci sú pripútaní, figuríny disponujú senzormi a skladajú sa z vodiča, predného spolujazdca a na zadnom sedadle sedí jeden dospelý a dieťa, ktoré je optimálne zaistené v autosedačke systémom Isofix a pásom Top Theter.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Vyskúšajte digitálne predplatné a dočítajte článok až do konca.
-89%

MIMORIADNA AKCIA

Získajte prístup ku kompletnému obsahu
len za 1 €

VYSKÚŠAŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.