Či už ide o benzínový alebo naftový agregát, v oboch prípadoch je "podtáčanie" motora veľkou chybou, ktorá vás môže vyjsť poriadne draho.
Nižšia rýchlosť, nízke otáčky a čím vyšší prevodový stupeň, tým lepšie. Množstvo vodičov si myslí, že jedine takýto prístup je kľúčový pre dosiahnutie vytúženej nízkej spotreby paliva.
Z časti to je pravda, no nemožno zachádzať až do úplných extrémov. Pri plynulej ustálenej jazde na rovine konštantnou rýchlosťou spotrebuje auto skutočne menej paliva pri zaradenom piatom rýchlostnom stupni, ako keby išlo napríklad "na štvorke".
Netreba však zabúdať na to, že aj tu existujú mnohé situácie, kedy vyššie zaradené stupne môžu naopak výrazne uškodiť. Čomu by ste sa teda pri ekonomickej jazde mali vyhnúť?
Podtáčanie m...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid
02 - Modified: 2024-04-26 07:56:47 - Feat.: - Title: Po týždňoch zdražovania prišla zmena. Ceny benzínov išli dole
03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik
04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon
05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu