Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
20.05.2020, 13:40

Autá, ktoré sa na cestách kazia najviac? Pozrite si rebríček spoľahlivosti, podľa ADAC

Za uplynulý rok evidoval ADAC 3,7 milióna prípadov, čo predstavuje v priemere vyše 10-tisíc výjazdov denne. Na veľkosť Nemecka to nie je veľké číslo, no dokáže poskytnúť obraz o spoľahlivosti áut.

Autá, ktoré sa na cestách kazia najviac? Pozrite si rebríček spoľahlivosti, podľa ADAC
Zdroj: netcarshow (ilustračná snímka)

Kúpa ojazdeného automobilu je spojená vždy s mnohými výhodami a to najmä cenovými. Nie je tajomstvom, že nové vozidlo stráca na hodnote ihneď, ako opustí showroom. Pri vyhľadávaní "jazdenky" si tiež môžete zaobstarať napríklad vyššiu výbavu za rovnaké peniaze v porovnaní s kúpou nového automobilu. 

Voľba už jazdeného vozidla však má aj svoje temné stránky. Ak totiž pri kúpe nebudete obozretní a nepreveríte stav auta, ľahko sa môže stať zaobstaranie štvorkolesového spoločníka nočnou morou.

​Ako informuje nemecký klub ADAC, zaseknutie sa niekde na trati s poruchou auta stojí čas, nervy a taktiež možno aj veľa peňazí na opravu. Podľa evidovaných údajov sú však modely, ktoré sa "rozpadajú" obzvlášť často, zatiaľ čo iné takmer nikdy. Možno vám pri kúpe automobilu dokáže práve štatistika od Nemcov pomôcť s výberom, alebo vás aspoň upozorní na zvýšenie obozretnosti pri obhliadke.

Za rok 2019 bolo zaznamenaných a vyhodnotených 3 756 226 prípadov, pri ktorých žltí anjeli alebo ich partneri v oblasti mobility zasahovali. Zaznamenaných bolo celkovo 113 modelových radov 25 automobilových značiek.

Najčastejšie pritom išlo o problémy s batériou a to až v 41,8 percentách výjazdov. Obvykle sa to prejavilo u päť až šesť rokov starých vozidiel, čo je zároveň priemerná životnosť akumulátora. Nasledovali problémy s motorom a to v 17,4 percentách prípadov.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 64% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.