Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
17.03.2020, 14:10 Aktualizované dňa 17.03.2020 o 15:47

Obmedzenia pre motoristov. Ako kvôli koronavírusu fungujú servisy, predajne či poisťovne?

  • Opatrenia vlády sa v pondelok výrazne dotkli aj mnohých motoristov, ktorí nemali kde oficiálne opraviť prípadné poruchy. Opatrenia však vláda SR k dnešnému dňu konkretizovala.
  • Ako fungujú servisy, poisťovne s asistenčnými službami či predajcovia nových alebo ojazdených áut?
  • Aktualizované o vyjadrenie značky Škoda Auto, Toyota a Ford.
Obmedzenia pre motoristov. Ako kvôli koronavírusu fungujú servisy, predajne či poisťovne?
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Pondelok 16. marca 2020 bol pre mnohých skutočne náročný. Okrem najrôznejších prísnych opatrení sa obmedzenia dotkli i dôležitých prevádzok, ktoré slúžia vodičom. Ak totiž vaša práca vyžaduje vykonávanie aj v týchto ťažkých časoch a je k nej potrebný automobil, počas včerajšieho dňa ste toho v prípade poruchy veľa nezmohli. 

Štátne nariadenia boli komplexné a platili teda aj na prevádzky autoservisov, pneuservisov, predajní automobilov a podobne. Všetky dílerstvá značiek zastúpených aj na Slovensku museli mať predajne zavreté, nemohli poskytovať žiadne fyzické služby (oprava áut, ...) a v mierne obmedzenom režime fungovali i poisťovne.

Nehoda či porucha vozidla?

Ak ste teda mali počas včerajšieho dňa poruchu, zaobísť ste sa museli bez prípadnej opravy v servise. Pri nehode samozrejme asistujú záchranné zložky či polícia, to sa pochopiteľne nijak nemenilo a nemení. Reč je skôr o menších udalostiach či poruchách ako takých. Aktuálne je však situácia iná a s konkretizovanými novými nariadeniami vlády SR majú od 17. marca najmä servisy voľnejšiu ruku a vodiči tak väčšiu istotu. Brány oddnes otvorili.

"V spoločnosti Allianz – SP sme zaviedli viacero preventívnych oparení, avšak máme zabezpečené plynulé fungovanie všetkých oddelení, aby sme mohli vybaviť požiadavky našich klientov. Klienti môžu svoju poistnú udalosť nahlásiť online, telefonicky, prípadne aj na pobočkách, ktoré majú od pondelka 16. marca upravené prevádzkové hodiny, a to v čase od 8:00 do 12:00," informuje Helena Kanderková
špecialistka externej komunikácie Odboru firemnej komunikácie spoločnosti Allianz – SP.

"V rámci prevencie sme zrušili výjazdy ku klientom, za účelom obhliadky škody. Klientov kontaktujeme telefonicky, odbornými otázkami zisťujeme rozsah a príčinu poškodení a navigujeme klienta k vyhotovenie fotodokumentácie poškodení a jej zaslanie online. V prípade, že takýmto spôsobom nie je možné škodu uzavrieť, preplánujeme obhliadku na neskorší termín," dopĺňa. 

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.