Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
20.01.2020, 13:48

​Toto je päť najčastejších problémov s autom v zime, podľa odborníka zo servisu

S čím sa technici pri opravách na vozidlách najčastejšie stretávajú práve v zimnom období? Niektoré vady môžu byť vážnejšie, než sa zdá.

​Toto je päť najčastejších problémov s autom v zime, podľa odborníka zo servisu
Zdroj: TASR/D.Hein

Teploty pod nulou, sneh, vlhkosť a soľ na cestách – zima je ťažké obdobie nielen pre vodičov, ale aj pre samotné autá. I keď tá tohtoročná zimná sezóna začala mierne, dá sa očakávať, že ešte udrie vo väčšej sile.

Samozrejmosťou by mala byť zodpovedná príprava vozidla na toto obdobie, pravidelný servis a údržba auta. Napríklad na dôkladné umývania vodiči počas zimy zabúdajú, pritom ide o dôležitú súčasť starostlivosti o auto a to aj v chladných mesiacoch.

Prinášame vám zoznam piatich zimných porúch, s ktorými podľa odborníka jazdia vodiči do autoservisu najčastejšie. Možno ste niektoré spoznali aj "na vlastnej koži".

Šmykľavé cesty s výtlkmi a neopatrná jazda

Mínusové teploty a sneženie majú zásadný vplyv na stav vozovky, ale taktiež na stav zavesenia kolies v automobiloch a riadenia. Ide hlavne o poškodenie v dôsledku jazdy cez výtlky alebo skrz zasnežený obrubník, ktorý nebol viditeľný.

„Počasie bolo doteraz mimoriadne prívetivé. Je však potrebné si uvedomiť, že zima je stále pred nami. Poruchy riadenia alebo odpruženia môžu byť pre vodičov na určitú dobu nepostrehnuteľné, najmä ak nie sú podmienky jazdy na vozovke dobré,“ hovorí Lukáš Czauderna, expert zo spoločnosti ProfiAuto.

„Jazda s nefunkčnou súčasťou zavesenia tiež obvykle negatívne ovplyvňuje iné časti systému a spôsobuje ďalšie závažnejšie poruchy,“ dodáva Czauderna.

Zdroj: Profiauto (Ilustračná snímka)

Ohrozené sú i pneumatiky a ráfiky

Jazda po dierach pokrytých snehom alebo po snehom pokrytom obrubníku môže byť nebezpečná nielen pre tlmiče, ale i pre nápravu. Častými problémami, s ktorými sa technici v zime v servisoch stretávajú, sú ohnuté ráfiky, poškodené pneumatiky alebo rozhodená geometria. Prvým príznakom poruchy sú obvykle vibrácie, ktoré vodič cíti na volante pri šoférovaní vo vyšších rýchlostiach.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.