Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyPovedzme si na rovinu, zrejme nikto nemá rád zimu pri cestovaní autom. Nehovoríme teraz o snehovej prikrývke a krásnych scenériách za oknom, ale o mrazivých teplotách vo vnútri kabíny vozidla.
Okrem toho, že sa necítite komfortne a strácate sústredenie na vedenie auta, chlad v interiéri môže pri zanedbanom oblečení sa viesť napríklad k prechladnutiu.
Ihneď po nastúpení do automobilu preto siahneme po nastavení kúrenia, prípadne tiež aktivujeme vyhrievanie sedadiel či volantu. Najlepšie na maximálnu možnú hodnotu a intenzitu. Je to však správne?
Zima skončí do niekoľkých minút
V dnešnej dobe sú už prakticky všetky autá na cestách schopné ponúknuť posádke teplo v priebehu niekoľkých minút. Samozrejme stále platí, že zážihové (benzínové) spaľovacie motory ponúknu vďaka regulácii toku chladiacej zmesi v systéme teplo skôr a teda približne za päť minút od naštartovania.
Vznetové (naftové) motory pre svoju odlišnú konštrukciu neboli schopné ponúknuť teplo často ani po 15 minútach jazdy. Toto však platilo, respektívne platí, pre staršie automobily vybavené dieselovým agregátom.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 79% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.