Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyStaré vozidlá sa v minulosti dali opraviť aj takpovediac "na kolene" a hoci neboli extrémne pohodlné, spoľahlivé či bezpečné, ich údržba bola pomerne jednoduchá.
Dnes je však situácia iná a moderné automobily sú čoraz komplikovanejšie, hoci ich riešenia a vlastnosti sú na neporovnateľne lepšej úrovni. V neveľmi vzdialenej budúcnosti však budú filtre zachytávajúce pevné častice vo všetkých automobiloch, ktoré stretneme na cestách.
Pozrite si aj jednoduché tipy, na ktoré si dať pozor pri kúpe jazdeného vozidla
Diesely mali ostrú debatu o filtroch pevných častíc pred pár rokmi, kedy sa diskutovalo najmä o ich životnosti, nákladoch na údržbu a mnohí tiež zisťovali, ako sa ich čo najrýchlejšie zbaviť.
Teraz sa do odborných i laických diskusií zase viac dostávajú GPF filtre - teda podobné riešenia ako pri naftových vozidlách sa dostáva aj do systému s benzínovými motormi. Mali by sa vodiči báť ďalšieho strašiaka alebo to nakoniec s „vypaľovaním” nebude také zlé?
Nevyhnutné pre dosiahnutie cieľov
Je treba si povedať pravdu - DPF filtre sú neodmysliteľnou súčasťou naftových áut, aby bolo vôbec možné schváliť ich prevádzku na pozemných komunikáciách a dosiahnuť tak stále prísnejšie emisné normy EÚ.
Obdarujte seba alebo svojich blízkych exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín a ako darček od nás získate palivovú kartu v hodnote 25€.
Už máte predplatné? Prihláste sa
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.