Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
05.09.2019, 14:53

SaS chce zrušiť monitorovanie STK. Z ciest vďaka kamerám zmizli tisíce nebezpečných áut, tvrdí odborník

Diskutované kamerové monitorovanie staníc STK/EK by mohlo byť čoskoro minulosťou. Poslanci SaS chcú takéto nariadenie zo zákona odstrániť.

SaS chce zrušiť monitorovanie STK. Z ciest vďaka kamerám zmizli tisíce nebezpečných áut, tvrdí odborník
Zdroj: AOV

Technická a emisná kontrola je pri starších vozidlách povinná raz za dva roky. Do teraz bolo možné pri menších chybách alebo po známosti "prižmúriť oči". Zmena zákona však káže, že každá stanica technickej a emisnej kontroly musí mať už namontované kamery, aby bol celý priebeh transparentný. To dalo stopku špekulantom a samotné kontroly sú teda prísnejšie.

Opozičná strana SaS však považuje takéto nakrúcanie práce za neakceptovateľný zásah do podnikateľských a osobných slobôd a je v blízkej budúcnosti možné, že by mohlo byť toto nariadenie využívať kamerový systém zrušené.

Povinnosť nakrúcať videozáznam o priebehu technickej a emisnej kontroly na staniciach technickej kontroly a na pracoviskách emisnej kontroly chcú poslanci SaS zo zákona úplne odstrániť, pričom by podľa nich mal stačiť bežný fotografický záznam.

Návrh zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke predložili na nadchádzajúcu schôdzu Národnej rady SR. „Domnievame sa, že na výkon kontroly zo strany štátu je postačujúce vykonávať iba fotografické záznamy o tom, že vozidlo sa fyzicky kontroly zúčastnilo,“ vyjadrili sa v dôvodovej správe.

Kamery majú predchádzať „obchádzaniu“ pravidiel

Nový systém bol zavedený s úmyslom, aby cez STK a EK neprešli vozidlá, ktorých technický stav nie je dostatočný. Problémy teda majú automobily, ktorých problémy sú závažné a mohli by spôsobovať na cestách problémy.

 „Hlavným dôvodom na zavedenie kamerového systému na staniciach technických a emisných kontrol bolo zabezpečiť, aby kontrolou prešli naozaj len také vozidlá, ktoré spĺňajú podmienky cestnej premávky. Na Slovensko sa dováža množstvo ,jazdeniek‘, ktoré v zahraničí nespĺňajú technické alebo emisné normy. Až 60 percent dovezených vozidiel má preukázateľne stočené kilometre. Odhadujeme pritom, že reálne číslo bude niekde okolo 80 percent,“ hovorí Jozef Knopp, predseda Asociácie overovateľov vozidiel (AOV), ktorá odhaľuje najčastejšie podvody na automobiloch.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.