Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
14.01.2022, 11:31

Tankovanie „za desinu“ sa vám nemusí vyplatiť. Prečo nejazdiť dlho na rezerve?

Dlhodobé využívanie auta, v ktorého nádrži je len niekoľko pár litrov paliva, sa môže odraziť na hneď niekoľkých problémoch s časťami vozidla.

Tankovanie „za desinu“ sa vám nemusí vyplatiť. Prečo nejazdiť dlho na rezerve?
Zdroj: Reuters

Určite to poznajú najmä začiatočníci, študenti alebo jednoducho vodiči, ktorí chcú na svojom bankovom účte ušetriť svoje financie do ďalšej výplaty, a tak sa uchyľujú len k nevyhnutnému dotankovaniu paliva na čerpacej stanici. Tankovanie „za desinu“ však môže prispievať k zvýšenému riziku porúch palivového systému. 

Samozrejme nehovoríme o tom, ak vám práve dočerpanie paliva v hodnote desiatich eur zaistí plnú či aspoň polovičnú nádrž. Vtedy je to v poriadku. Reč je skôr o dlhodobej jazde s vozidlom, ktorému v nádrži takmer vyschlo, svieti mu rezerva a vodič v útrobách udržuje len skutočne minimálne množstvo benzínu alebo nafty. 

​​Mnohí si myslia, že jediným rizikom jazdy na rezervu je, že im v tej najmenej vhodnej chvíli dôjde aj to málo paliva a zostanú stáť. Pravdou však je, že aj s rozsvietenou kontrolkou rezervy vedia automobily prejsť i desiatky kilometrov a zároveň u moderných áut vodiča upozorňuje aj hodnota dojazdu na palubnom počítači.

Že sa na ňu nedá úplne spoliehať, to asi nemusíme prízvukovať. Tankovanie malého množstva paliva prináša aj hrozbu z inej strany - vyššiu pravdepodobnosť poškodenia dôležitého a na prípadný servis i finančne náročného palivového systému, čo v konečnom dôsledku môže vodiča stáť podstatne viac, než je úspora na tankovaní.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 70% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.