StoryEditor

​Odvrátená stránka moderných áut. Aké má nevýhody elektronická parkovacia brzda?

28.01.2019, 11:28
Moderné technológie, ktoré stále častejšie obsadzujú svoje miesta v dnešných autách, neprinášajú len výhody.

Stretli sa s ňou mnohí majitelia moderných automobilov. Elektronické parkovacie brzdy sa čoraz častejšie vyskytujú v interiéroch dnešných áut, kde elegantne nahrádzajú esteticky nie príliš peknú páku ručnej brzdy.

Okrem toho, takéto riešenie v podobe tlačidla prináša tiež ušetrenie miesta, ktoré vie výrobca lepšie využiť - napríklad pre predĺženie odkladacieho boxu či vytvorenie malej priehradky na kľúče.

Pozrite si tiež niekoľko tipov, ako jednoducho šetriť palivo:

​Najväčším dôvodom čoraz častejšieho osádzania elektronických parkovacích bŕzd je jednoduchšie používanie, väčšie pohodlie a tiež bezpečnosť.

Len málokto napríklad vie, že takáto "tlačidlová brzda" má funkciu aj núdzovej brzdy v prípade dlhého zatiahnutia pri jazde. Bezpečne zastaviť vozidlo tak dokáže aj spolujazdec - ak vodičovi zostalo zle.

Výhod je mnoho

Samozrejme, okrem podstatne krajšieho dizajnu, ktorý prispieva k celkovému pocitu z interiéru vozidla, prináša elektronická parkovacia brzda aj úsporu miesta. Je ľahko ovládateľná (nestane sa, že by žena po mužovi nevedela povoliť zatiahnutú ručnú páku) a pri zastavení sa dotiahne na práve potrebnú úroveň.

Pri rozjazde sa automaticky uvoľní, čiže vám vie pomôcť aj pri rozbiehaní sa do strmého kopca a mnohých prípadoch je k dispozícii aj takzvaný Auto Hold (nemusíte na križovatke stáť na brzde, automaticky si aktivuje brzda a uvoľní pri rozjazde).

Elektronická parkovacia brzda dbá aj na bezpečnosť a ak vypnete motor (alebo máte vyradený neutrál a otvoríte dvere) automaticky sa zatiahne a zablokuje pohyb vozidla.

Má nevýhody?

Hoci ide o elegantné a funkčné riešenie, nie každému je práve takýto prvok pochuti. A nejde len o dizajn, ale i jeho funkčnosť. Každopádne, aj elektronická parkovacia brzda má isté nevýhody.

Medzi najväčšie patrí zrejme podstatne náročnejší servis zložitej elektroniky, náročnejšie opravy a tiež vyššie riziko vzniku poruchy. Problémom sa môže stať aj vybitá batéria, kvôli ktorej nepracuje elektrický okruh a vy tak nebudete môcť povoliť ručnú brzdu. Niektoré z áut je možné odbrzdiť manuálne, avšak ostatné si vyžadujú zásah do softvéru.

​Aj napriek drahšiemu servisu a zložitejšiemu systému neponúka elektronická parkovacia brzda všetko, čo vám v starších autách ponúkne klasická ručná brzda. Nie je možné napríklad ponechať automobil výhradne so zaradenou rýchlosťou a neaktivovanou parkovacou brzdou.

Mnohých tiež nepoteší, že elektronická parkovacia brzda dáva zbohom radovánkam, ale v niektorých situáciách aj nevyhnutným manévrom so zatiahnutím ručnej brzdy na snehu alebo ľade.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/servis, menuAlias = servis, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 06:28