Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
07.01.2022, 12:15

Vodičom uľahčuje život, otvára však cestu zlodejom. Obľúbený prvok áut má veľké medzery

  • Do testovania bezpečnosti ADAC sa zapojilo 486 áut a motocyklov, len úplné minimum z nich sa dokázalo výbave zlodejov ubrániť. Ktorým?
  • Hoci výsledky sú chabé, ide o vyšší počet odolných áut, než v roku 2020.
Vodičom uľahčuje život, otvára však cestu zlodejom. Obľúbený prvok áut má veľké medzery
Zdroj: Facebook/ProfiAuto.pl

Dnes disponujú vozidlá, najmä v radoch prémiových a luxusných výrobcov, skutočne bohatou možnosťou výbavy. Zvoliť si môžete prvky v hodnote desiatok tisíc eur, ktoré výslednú sumu vozidla vynesú veľakrát do poriadne vysokých čísel. Vylepšuje sa dizajn exteriéru, pribúdajú rozmerné kolesá, kabína sa zahalí do koženého čalúnenia, pribudne masážne funkcia, množstvo asistenčných i bezpečnostných systémov a to je len začiatok. 

Nemusíte však mať najvyššie výbavy alebo luxusný drahý model na to, aby ste si mohli užívať komfortnejší prístup do vozidla. Funkcia Keyless, takzvaný bezkľúčový prístup, sa za posledné roky rozšírila aj do nižších sfér a k dispozícii je u drvivej väčšiny modelov na trhu. Niekde za príplatok, niekde v rámci výbavového stupňa, inde možno aj ako štandard.

Systém funguje na vysielaní signálu z kľúča - keď sa majiteľ auta priblíži s kľúčom vo vrecku k vozidlu a dotkne sa špecifickej plôšky alebo tlačidla na kľučke dverí, vozidlo sa odomkne. Niektoré značky, ako napríklad Renault a Dacia, využívajú funkciu na automatické odomknutie vozidla - stačí sa s kľúčom dostať do dostatočne blízkej vzdialenosti od auta a odomkne sa.

Komfort alebo bezpečnosť? Vyberte si

Na jednej strane skutočne stojí možnosť jednoduchého prístupu do auta pre majiteľa, no zároveň sa tu otvárajú i možnosti pre zlodejov. Pre tých je, zdá sa, práve auto s technológiou Keyless ideálnou voľbou. Ukazujú to mnohé prípady zachytené na bezpečnostných kamerách, ktoré sme zverejnili na našom webe už niekoľkokrát. Okrem nich tento fakt potvrdzuje aj najnovšia štúdia nemeckého autoklubu ADAC, z konca roka 2021.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 77% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.