Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.08.2018, 15:01

Náhradné diely z druhej ruky? Lákadlo, ktoré sa vám nemusí vyplatiť

V súčasnosti je trh s náhradnými dielmi naozaj široký a množstvo majiteľov áut volí lacnejšie alternatívy, hoci zabúdajú, že bezpečnosť by mala byť na prvom mieste.

Náhradné diely z druhej ruky? Lákadlo, ktoré sa vám nemusí vyplatiť
Zdroj: HN/Matej Duman

Použitie dielov s nejasným pôvodom môže mať totiž vplyv na celkovú bezpečnosť jazdy a pri zvýšenom namáhaní nemusia vydržať také zaťaženie ako náhradné diely od renomovaných a známych výrobcov či originálne diely určené na konkrétne auto.

„V slovenských servisoch sa stále stretávame s tým, že vodiči si so sebou na opravu prinesú vlastné náhradné diely, u ktorých nie je možné zaručiť ich pôvod a kvalitu,“ hovorí riaditeľ projektu ProfiAuto pre Českú republiku a Slovensko Jindřich Krejčí a dodáva: „My odporúčame všetkým našim servisom i našim zákazníkom používať len náhradné diely s jasným pôvodom, ktoré im dodávajú naši certifikovaní partneri.“

​Najväčší zásah do peňaženky vodiča môže predstavovať prípadná dopravná nehoda. Ak sa totiž preukáže, že náhradný diel s nejasným pôvodom bol príčinou nehody alebo poruchy, je veľmi pravdepodobné, že poisťovňa bude krátiť plnenie alebo ho vôbec nevyplatí.

Záleží tu samozrejme aj na podmienkach poisťovne a na vplyve náhradného dielu s nejasným pôvodom na nehodu či poruchu.

Je preto potrebné dobre si rozmyslieť, či pri použití náhradných dielov zákazníci naozaj ušetria. Pravdou je, že ceny sa môžu líšiť aj o niekoľko desiatok percent, pretože výrobca nedodrží technologický postup pri výrobe alebo kvalitu materiálu. Väčšinou výrobca ušetrí aj tým, že nerealizuje patričnú homologizáciu náhradných dielov.

„Náhradné diely s nejasným pôvodom sa na trhu vyskytujú prakticky pre všetky časti vozidiel. Radia sa medzi ne i diely z vrakovísk, ktoré nie sú úplne nové a majú nejasný pôvod,“ hovorí Kroužílek.

​Náhradné diely s nejasným pôvodom pritom vyzerajú na prvý pohľad ako originálne. Nemusia byť však vyrobené v predpísaných toleranciách alebo nemusia spĺňať homologizáciu pre danú skupinu dielov.

Môže byť taktiež použitý iný materiál, ktorý má inú pevnosť alebo spracovanie. Následkom potom môže byť zvýšené opotrebovanie či riziko nehody, respektíve poruchy.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.