Nielen v celom stredoeurópskom regióne, ale tiež na Slovensku je ponuka na trhu s jazdenými autami čoraz širšia. Za prvý polrok 2018 si mohli Slováci vyberať až z 231-tisíc vozidiel, čo je medziročný nárast o takmer 11-tisíc áut. Vyplýva to z analýzy siete autocentier AAA Auto.
So zvyšujúcim sa počtom vozidiel, ktoré ľudia inzerujú, sa u nich však znížil počet najazdených kilometrov. Za prvých šesť mesiacov mali autá najazdených najčastejšie 175-tisíc kilometrov a mali necelých 10 rokov.
Podľa informácií spoločnosti, Slováci začínajú "prichádzať na chuť" aj automobilom s alternatívnym pohonom. V prípade LPG je to nárast z 3 471 áut na tohtoročných 5 153 áut a podobne sú na tom aj hybridy. Ich počet stúpol z minuloročných 410 kusov na 566 kusov.
„V ponuke vozidiel z kategórie SUV sú medzi jednotlivými krajinami stredoeurópskeho regiónu tiež značné rozdiely. Kým v Českej republike bola najponúkanejším modelom Škoda Yeti, v Poľsku to bol Nissan Quashqai, na Slovensku a v Maďarsku to bolo zhodne BMW X5,“ dopĺňa Karolína Topolová, generálna riaditeľka siete autocentier AAA Auto.
Najviac jazdeniek za prvý polrok 2018 ponúkali pomerne prekvapivo pradajcovia v Nitrianskom kraji (34 687 kusov) a tesne za ním sa umiestnil Bratislavský kraj (34 222 kusov) s najvyššou najčastejšie ponúkanou cenou - takmer osemtisíc eur.
Na druhú stranu, najlacnejšie jazdenky ponúkali predajcovia v Košickom kraji, kde sa ich cena pohybovala najčastejšie na úrovni 4 400 eur.