06.06.2018, 13:30

Poznáme víťaza prestížnej ankety Medzinárodný motor roka 2018

Tradičná anketa International Engine of the Year pozná víťazov vo všetkých kategóriách.

Poznáme víťaza prestížnej ankety Medzinárodný motor roka 2018
Zdroj: netcarshow (ilustračná snímka)

Okrem každoročných vyhlásení titulov ako napríklad auto roka, interiér roka či iných ankiet, je tu aj boj o titul medzinárodný motor roka. Tento ročník je špeciálny najmä tým, že anketa oslavuje svoje 20. výročie.

Hodnotenie jednotlivých agregátov - benzínové, dieselové, hybridné či napríklad elektrické - má na starosti odborná porota zložená zo 70 motoristických novinárov z celého sveta.

Tí priraďujú jednotlivým motorom body, vďaka ktorým následne vznikne konečné poradie a rovnako s ním aj celkový víťaz titulu Medzinárodný motor roka 2018.

​Okrem toho sa hodnotia, respektíve zostavujú rebríčky, aj v kategóriách "zelený" motor, nový motor, elektrická pohonná jednotka, výkonný motor či podľa jednotlivých objemov agregátov.

Všetky dáta sú čerpané z oficiálneho webu ankety - ukimediaevents/engineoftheyear, kde v prípade záujmu nájdete aj ďalšie bližšie informácie. 

Výsledky (víťazov) ďalších kategórií nájdete v zozname nižšie. 

  • 1,0 až 1,4-litrový motor
    PSA Peugeot Citroen 1,2-litrový turbo trojvalec 
    (Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008, Citroen C3, C4, C4 Cactus, C-Elysee, C4 Picasso, C4 Grand Picasso, DS3, DS4, Opel Crossland X, Grandland X)
  • 1,8 až 2,0-litrový motor
    Porsche 2-litrový turbo motor (Porsche 718 Boxster, 718 Cayman)
  • 2,0 až 2,5-litrový motor
    Audi 2,5-litrový turbo päťvalec (Audi RS3, TT RS, RS Q3)
  • 2,5 až 3,0-litrový motor
    Porsche trojlitrový turbo šesťvalec
  • 3,0 až 4,0-litrový motor
    Ferrari 3,9-litrový biturbo osemvalec
  • Nad objem štyri litre
    Ferrari 6,5-litrový motor V12
  • Elektrický motor
    Tesla plne elektrický motor (Tesla Model S, Model X, Model 3)
  • Zelený motor
    Tesla plne elektrický motor
  • Nový motor
    Ferrari 6,5-litrový motor V12
  • Výkonný motor
    Ferrari 3,9-litrový biturbo osemvalec

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.