Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
02.11.2021, 11:50

Bočný náraz populárne SUV nezvládli. S dobrým výsledkom skončil iba jediný model

Nárazové testy európskej organizácie EuroNCAP sú prísne, no stále rovnaké. Americký inštitút IIHS metodiku pri bočnom náraze zmenil a výsledky nie sú práve lichotivé.

Bočný náraz populárne SUV nezvládli. S dobrým výsledkom skončil iba jediný model
Zdroj: Youtube.com/IIHS

Športovo-úžitkové vozidlá sú už nejaký ten piatok v kurze výberu zákazníkov a medzi najpopulárnejšie sa dostávajú najmä tie s kompaktnejšími rozmermi. Malými SUV alebo crossovermi dnes už disponuje v zásade, snáď až na pár výnimiek, každý výrobca a verejnosť si ich obľúbila hneď z niekoľkých dôvodov.

Ponúkajú komfortnejšie nastupovanie na vyššie situované sedadlá, lepšie si poradia s výjazdom na obrubníky pri parkovaní, nezľaknú sa ľahkého terénu mimo spevnených ciest počas cesty na chatu, vodiči majú o niečo lepší výhľad na dianie v premávke a v neposlednom rade je tu i pocit vyššej bezpečnosti. 

Ten je však skôr umelý, hoci v niektorých prípadoch môže vyššia pozícia sedenia skutočne prispieť k o niečo väčšej ochrane posádky. Avšak ako nedávno ukázali nové testy Poisťovacieho inštitútu pre bezpečnosť cestnej premávky IIHS, neziskovej organizácie, ktorá okrem iného vykonáva v USA nárazové testy bezpečnosti, módne kompaktné modely segmentu SUV majú v zvládaní bočných nárazov výrazné medzery.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 77% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.