Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
22.10.2021, 14:06

Mali sme jedny z najlepších áut v Európe. Teraz cez STK neprejde 13 percent, tvrdia odborníci

Štatistiky vychádzajúce z preverovania vozidiel, ktoré prešli kontrolami STK v minulosti, boli v príkrom rozpore s tým, čo uvádzali naši západní susedia. Dnes sú stanice po drobnohľadom a výsledky realistickejšie.

Mali sme jedny z najlepších áut v Európe. Teraz cez STK neprejde 13 percent, tvrdia odborníci
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Ak chcete auto používať na cestách, jedna z absolútne základných nutností je každé dva roky absolvovať technickú kontrolu a emisnú kontrolu vozidla. Netýka sa to však všetkých automobilov, napríklad novým autám táto povinnosť začína až štvrtým rokom po zakúpení, respektíve zaregistrovaní vozidla. Potom je už potrebné absolvovať kontrolu na STK klasicky každé dva roky.

Majitelia nových áut by si však mali dať pozor a to, čo platí na Slovensku, už nemusí platiť za hranicami našej krajiny. Pre pokoj na duši je teda vhodné po zakúpení a ešte pred samotným vyrazením do zahraničia absolvovať potrebné kontroly a keďže ide o novinku, obávať sa netreba žiadnych hroziacich problémov - model musí spĺňať parametre úplne bez chyby.

​Počet staníc technickej a emisnej kontroly narastá a dnes už nie je problém nájsť vhodnú prevádzku v každom väčšom meste alebo ich blízkom okolí. Pracovníci na vozidle skontrolujú brzdovú sústavu, funkčnosť riadenia, nápravy, kolesá, pruženie, hriadele a kĺby, karosériu a rám auta, funkčnosť svetelnej signalizácie a osvetlenia auta, povinnú a zvláštnu výbavu vozidla, zaťaženie životného prostredia či povinné identifikátory auta.

Povinnosťou každého majiteľa by malo byť udržiavanie vozidla v dobrom stave, či už technickom alebo tiež vizuálnom. Nielen že to prispieva k spoľahlivosti auta, ale taktiež k bezpečnosti na cestách a napríklad tiež k udržiavaniu hodnoty auta pre prípadný neskorší predaj. V súčasnej dobe však neprejde sitom staníc technickej kontroly na Slovensku v priemere 13 zo sto preverovaných áut. Prečo, keď ešte v roku 2018 prechádzali technickou kontrolou takmer všetky preverované autá, s výnimkou približne šiestich percent?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 70% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.