StoryEditor

Nissan X-trail dostal krajšiu tvár

09.08.2010, 00:00

SUV Nissan X-Trail dostal dva roky po uvedení na trh viacero zlepšení. Tie majú pomôcť upevniť jeho pozíciu v segmente športovo- úžitkových automobilov. Auto má po novom dynamickejší dizajn exteriéru, ale aj vyššiu kvalitu a funkčnosť interiéru. Lepšie mechanické a aerodynamické vlastnosti zase prispejú k nižšej spotrebe a nižším emisiám CO2.

Nová tvár
Najviac viditeľné zmeny sú v prednej časti vozidla. Úplne prepracovaná mriežka chladiča, svetlomety a zostava nárazníka pôsobia kompaktnejším dojmom a dodávajú vozidlu dynamickejší ráz. Svetlomety sú štíhlejšie a majú technickejší vzhľad, pričom svetlá sú buď xenónové, alebo halogénové. Zadné charakteristické vertikálne svetlá modelu X-Tail modernizovali a doplnili technológiou LED pri obrysových a brzdových svetlách. Aj profil vozidla X-Trail prešiel zlepšením, a to vďaka zväčšeniu priemeru kolies s desaťlúčovými ráfikmi z ľahkej zliatiny na 18 palcov, ktoré sú navyše širšie (až 225/55/18) a dávajú vozidlu X-Trail na ceste ešte istejší postoj. Spolu s tým rozšírili aj podbehy kolies. Dostupné sú tiež 17-palcové ráfiky v novom päťlúčovom vyhotovení.

Pre lepší pocit
Interiér vozidla tiež prešiel úpravou a modernizáciou, a to nielen v dôsledku použitia kvalitnejších materiálov. Vodič ocení lepší výhľad z vozidla, rovnako ako čitateľnosť nového a kvalitnejšieho hlavného prístrojového panela s väčším a zreteľnejším tachometrom a otáčkomerom. Medzi týmito dvoma prístrojmi sa nachádza nový palubný počítač s displejom, ktorý poskytuje vodičovi množstvo praktických informácií. Pohodlie cestujúcich vzadu sa zlepšilo prepracovanými prednými sedadlami, ktoré teraz poskytujú na kolená o desať milimetrov viac miesta bez toho, aby to bolo na úkor pohodlia cestujúcich na predných sedadlách. Systém vykurovania zlepšili o rýchlejšie zahrievanie. Voliteľnou súčasťou výbavy bude aj vyhrievanie zadných sedadiel s dvoma úrovňami výkonu.

Novinkou je začlenenie displeja zadnej parkovacej kamery vozidla X-TRAIL do stredového stropného spätného zrkadla, čo znamená, že aj vozidlá bez navigačného systému Nissan môžu využívať výhody, ktoré poskytujú zadná parkovacia kamera a systém indikácie vzdialenosti. Displej s vysokým rozlíšením sa objaví v spätnom zrkadle po zaradení spiatočky, jas displeja sa navyše automaticky upravuje podľa intenzity okolitého svetla, obraz na displeji je preto vždy zreteľný.

Ekologická sila
Aj pod kapotou vo verzii so vznetovým motorom možno nájsť množstvo zlepšení, ktorých výsledkom je nižšia spotreba, emisie a splnenie požiadaviek normy Euro 5. Hlavnou inováciou je pridanie ďalšieho vstrekovacieho miesta, čím sa ich počet zvyšuje na sedem, pričom hlavu piestu upravili podľa nového usporiadania vstrekovačov. Manuálna prevodovka dostala nové prevodové pomery, ktoré zabezpečujú lepší kompromis medzi akceleráciou, spotrebou energie a množstvom emisií. Pri automatickej prevodovke sa podarilo dosiahnuť nižšie trenie.

Ďalšou funkciou je ukazovateľ odporúčaného preradenia rýchlostného stupňa na obrazovke palubného počítača. Optimalizované aerodynamické vlastnosti spodnej časti vozidla, ako aj použitie plášťov s nízkym valivým odporom, prinášajú výrazné znížení emisií CO2 a tiež spotreby paliva. Napríklad pri verzii s motorom 2.0 dCi s výkonom 150 koní s časticovým filtrom dosiahli zníženie emisií o 19 g na 171 g a zníženie spotreby paliva na 6,4 l z pôvodných 7,1 l/km.
Jozef Kavec

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
28. apríl 2024 22:57