StoryEditor

Nie je kabrio ako kabrio

03.09.2007, 00:00
Volvo C70 2,4 A Summum spája charakter a výhody dvoch automobilov naraz.

Kabriolety zažívajú v ostatných rokoch veľkú renesanciu, a preto neexistuje azda väčší výrobca automobilov, ktorý by ho nemal vo výrobnom programe. Pri testovaní jedného z posledných modelov značky Volvo sme sa presvedčili, že nie je kabrio ako kabrio. Novinka C70 v sebe dokonca spája charakter a výhody dvoch automobilov naraz. Je to plnohodnotný kabriolet, ale aj kupé. Auto nerobí žiadne kompromisy. Dlhoročné skúsenosti Švédov a zvládnutie komplikovaných konštrukcií sklápacích striech cítiť na mnohých detailoch. Auto ako celok pôsobí solídne, trvácne a bezpečne.
Prekvapenie vnútri
Vnútrajšok Volva C70 šokuje priestorovými podmienkami - v oboch verziách konfigurácie je to plnohodnotné štvormiestne auto. Nastupovanie dozadu uľahčujú veľké dvere a jednoduchým pohybom posúvateľné predné sedadlá. Veľký rázvor náprav ocenia osoby vyšších postáv, takže sa necítia stiesnene. Ak máme hodnotiť použité materiály, tento model svojej značke hanbu nerobí. Práve naopak. Plasty a hrubá koža sú vynikajúco farebne zladené, dôraz sa kladie na ergonómiu. Zo vzhľadovej stránky interiér priamo nadväzuje na zovňajšok karosérie. Je skôr elegantne decentný než odvážny, stále však mimoriadne atraktívny. Súčasťou vybavenia auta, ktoré sme skúšali, bol navigačný systém - zatiaľ bez digitalizovanej mapy nášho územia - a veľmi kvalitný audiosystém s ovládaním aj na volante. Mechanizmus sklápania a rozkladania strechy je veľmi komplikovaný. Pevnú škrupinu tvorí viacero dielcov. Aj preto trvá premena auta o niečo dlhšie než u konkurentov. Odmenou je však veľkorysý priestor ponúkaný pre posádku a plnohodnotné odhlučnenie hrubým čalúnením.

Dostatočne silné
Jazdili sme s najslabšou ponúkanou motorizáciou, pod kapotou ticho pracoval radový benzínový päťvalec so zdvihovým objemom bezmála dva a pol litra. Ako sa na noblesné auto patrí, sprevodovaný bol automatickou prevodovkou. Rozloženie jej piatich prevodových stupňov udržuje agregát v pracovnom režime vzhľadom na komfort a ekonomiku prevádzky. Relatívne ťažké auto má s posádkou dve tony, jazdí v kombinovanom režime so spotrebou okolo desať litrov naturálu na sto kilometrov. K dispozícii má stoštyridsať koní, čo naznačuje, že nie je žiadnym trhačom asfaltu. Vôbec to však neprekáža, pretože s otvorenou strechou sa patrí jazdiť skôr v ležérnom tempe než s vetrom opreteky.
Na druhej strane sme sa presvedčili, že C70 sa ako kupé nestratí ani v hustej piatkovej premávke z Bratislavy na východ krajiny. Vhod prišla možnosť radiť prevodové stupne aj manuálne a veľký krútiaci moment päťvalca. Predbiehať nie je žiaden problém. Držať vysoké tempo na diaľnici je tiež hračkou. Nezameniteľná, robustná maska chladiča a výkonné xenonové svetlomety budia rešpekt. Auto je pokojné na rovnej ceste i v kľukatých serpentínach a podvozok stojaci na sedemnásťpalcových kolesách dobre filtruje nerovnosti. Jeho odpruženie je kompromisné, zvláda vyššie nasadenie, no je aj pohodlne mäkké. Cítiť, že auto je veľkoryso dimenzované aj na najsilnejší z ponúkaných agregátov, ktorý má o 90 koní viac.

ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor: 2,4 R5 20V
Max. výkon: 103 kW (140 k)
Max. krút. moment: 220 Nm
Zrýchl. 0 - 100 km/h: 11,8 s
Max. rýchlosť: 200 km/h
Rozmery : 4,58 x 1,83 x 1,4 m
Rázvor: 2,64 m
Pohot. hmotnosť: 1 646 kg
Komb. spotreba: 9,6 l/100 km
Batožinový priestor: 404 l

PLUSY:
Dizajn
Priestorové podmienky

MÍNUSY:
Malý kufor v konfigurácii kabrio

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
18. máj 2024 13:24