Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
14.09.2021, 12:05

Elektrický ekvivalent obľúbeného Éčka je realitou. Ponúkne dojazd až 650 kilometrov

Pri nabíjaní modelu EQE z 10 na 80 percent kapacity jeho batérie by ste na rýchlonabíjačkach mali stráviť len veľmi prijateľných 32 minút.

Elektrický ekvivalent obľúbeného Éčka je realitou. Ponúkne dojazd až 650 kilometrov
Zdroj: Daimler

Ak budeme hovoriť o prudkom rozmachu ponuky európskych elektromobilov, zatiaľ sa týka predovšetkým crossoverov, veľkých SUV a čiastočne i hatchbackov. Štvordverové sedany boli do príchodu Porsche Taycan a Audi e-tron GT mimo hru, ak by sme však hľadali klasické elektrické luxusné limuzíny, skončili by sme pri Mercedese EQS.

A práve nemecký Daimler sa rozhodol situáciu v tomto segmente zmeniť, keď predstavil nový Mercedes-Benz EQE, ktorý bude samostatne stojacou batériovou alternatívou triedy E. Značka Mercedes-Benz sľúbila v oblasti elektromobility ofenzívu, ktorú potvrdzuje už na autosalóne IAA v Mníchove.

​Okrem elektrického konceptu Maybachu, terénneho legendárneho modelu EQG či športového AMG EQS nám totiž predstavil aj ďalší spomínaný elektrický derivát s názvom EQE.

Rázvorom prekonáva i nové eSko

Že nejde o prepracovanú bežnú triedu E s inou technikou v útrobách, spoznáte samozrejme už na prvý pohľad podľa tvaru karosérie. Je to síce štvordverový sedan, ale použitou líniou strechy i jej zakončením pripomína skôr vozidlo na strih kupé, a preto má asi trochu bližšie k štýlovej triede CLS.

Použitie elektromotorov vytvorilo nadpriemerný priestor pre posádku, takže môže hravo poslúžiť aj pre rodinné využitie. Hoci dĺžka auta neprekoná hranicu piatich metrov (má 4934 milimetrov), tak rázvor je skutočne úctyhodných 3122 milimetrov, čím EQE prekonáva dokonca aj súčasnú štandardnú triedu S, ktorá má nápravy vzdialené na úrovni 3 106 milimetrov.

Zdroj: Daimler

​Že máme tú česť s elektromobilom, pripomínajú aj detaily prednej časti, predovšetkým potom jednoliata maska s diódami okolo ikonickej hviezdy. Vo veľkých podbehoch sú sériovo osadené 19-palcové disky a za príplatok vám automobilka namotuje aj 20-palcové kolesá. Samozrejmosťou sú sériové LED svetlá a bez príplatku máte i skvelý adaptívny režim Digital Light.

Interiéru dominuje masívna obrazovka MBUX Hyperscreen. Tá bola predstavená už v modeli EQS a aj tu má pod sklom s uhlopriečkou 56 palcov ukryté tri obrazovky. Nebude však v základnej cene. Za to naj si teda musíte priplatiť a platí to tiež o displejoch Hyperscreen.

Sériovo dostanete dve obrazovky s uhlopriečkou 12,2 a 12,8 palca. Pripomína nám to predstavenie triedy E (W213), ktorú sme videli na autosalóne v sériovej výbave s malým displejom a výplňou okolo v podobe obyčajného šedého plastu. Snáď to v EQE bude vyzerať lepšie a nebude to naživo „kričať“ do sveta, že nemáte na ten najluxusnejší interiér.

Zdroj: Daimler

Zatiaľ len zadokolka

Mercedes aktuálne predstavil len jedinú verziu s označením EQE 350. Tá má mať jeden elektromotor pri zadnej náprave, ktorý ponúkne maximálny výkonom 215 kW (292 koní) a krútiaci moment 530 Nm. Neskôr pribudnú varianty s pohonom všetkých kolies, ktoré budú mať elektromotor aj vpredu.

Využiteľná kapacita batérie má byť 90 kWh a výrobca udáva maximálny nabíjací výkon jednosmerným prúdom až 170 kW. Pri nabíjaní z 10 na 80 percent kapacity by ste tak na rýchlonabíjačkach mali stráviť len 32 minút. Mercedes tiež uvádza priemernú spotrebu energie na úrovni 15,7 až 19,3 kWh/100 km a dojazd od slušných 545 do 660 kilometrov v tých najideálnejších podmienkach.

Zdroj: Daimler

​Podvozok je čiastočne odvodený od najnovšej top triedy S, príplatkový je aj vzduchový podvozok Airmatic. Rovnako za príplatok dostanete aj natáčanie kolies zadnej nápravy, ktoré zmenší priemer otáčania z 12,5 na 10,7 metra a zlepší tak agilitu v menších priestoroch. Základnú cenu Mercedes zatiaľ neodhalil, zahraničné média však predpovedajú, že to bude niečo okolo 75-tisíc eur. 

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.