Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
10.08.2021, 14:40

Jedna z najkrajších škodoviek má takmer 20 rokov. Atraktívne kupé sa však výroby nedočkalo

Toto vozidlo nevzniklo a nikdy sa ani nedostalo do sériovej výroby. Cieľom konceptu Škoda Tudor bolo v roku 2002 ukázať potenciál českých dizajnérov. A práve to tento model dokázal.

Jedna z najkrajších škodoviek má takmer 20 rokov. Atraktívne kupé sa však výroby nedočkalo
Zdroj: Škoda Auto

Mladoboleslavská automobilka sa za posledné roky v kvalite prevedenia svojich vozidiel výrazne zlepšila, rovnako tak pozdvihla technológie a dizajn na podstatne vyššiu úroveň než v minulosti. Dôkazom je nielen nová Octavia, ktorá patrí dlhé roky k veľmi obľúbeným modelom a disponuje naozaj modernými riešeniami, ale tiež pre značku do veľkej miery revolučný elektrický Enyaq iV. 

Ide o atraktívne modely, ktoré sú z aktuálnej produkcie výrobcu snáď najkrajšie. Naopak, asi najväčšiu kontroverziu po stránke vzhľadu vzbudila v poslednej dobe predchádzajúca generácia Octavie po facelifte, kedy karosériu obohatili delené svetlomety a mnohým fanúšikom vozidiel s okrídleným šípom v znaku toto "vylepšenie" nebolo pochuti. Odvážne a výrazné návrhy však Škoda mala aj v minulosti.

​Najlepším príkladom a nepochybne nesplneným snom mnohých automobilových priaznivcov je koncept novodobej Škody Tudor (meno po Škode 1101 Tudor z roku 1948, vychádzajúce z označenia two-door/dvoje dvere) z roku 2002, ktorý o niekoľko mesiacov oslávi už svoje 20. výročie predstavenia verejnosti na autosalóne v Ženeve. 

V tej dobe pritiahla odvážna štúdia ohromnú vlnu pozornosti a to nielen svojim pekným exkluzívnym dizajnom (dvojdverové kupé sa od prechodu k materskému VW od roku 1994 nepredstavilo, jeden pár dverí malo iba Citigo), ale taktiež svojou reálnosťou. Na pohľad išlo totiž o vozidlo, ktoré bolo v zásade pripravené vrhnúť sa na sériovú výrobu a nedisponovalo žiadnymi uletenými futuristickými doplnkami, ako to bolo a je u konceptov známe.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 56% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.