Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
10.07.2021, 00:00

Ferrari prešlo rukami známeho úpravcu. Výsledkom je beštia atakujúca dvestovku za šialený čas

Nejde iba o niekoľko karbónových doplnkov karosérie. Spoločnosť Novitec berie svoju prácu vážne a vo výsledku vďaka tomu ponúka vždy špičkovo upravený model.

Ferrari prešlo rukami známeho úpravcu. Výsledkom je beštia atakujúca dvestovku za šialený čas
Zdroj: Novitec

Firma Novitec, so sídlom v Nemecku, je svetoznáma svojimi naozaj odvážnymi úpravami najrôznejších vozidiel. Jej rukami už prešiel napríklad McLaren 765LT, Maserati Levante Esteso V2, Rolls-Royce Phantom či Cullinan, Lamborghini Aventador SVJ, ale taktiež mnohé modely od Ferrari. Spomenúť môžeme model Monza SP1, F8 Tributo alebo aj 812 GTS. 

Spoločnosť má teda naozaj bohaté skúsenosti s prepracovaním exkluzívnych a už vo svojej pôvodnej podobe dostatočne výkonné. Niektorí nároční zákazníci však nemajú dosť a chcú mať vo svojej luxusnej garáži niečo výnimočné, špeciálne, o štipku okorenené. Takýto recept bol použitý aj pri najnovšom počine úpravcu - jeho finálne označenie je Novitec Ferrari F8 N-LARGO.

​"Základný" model už pred zásahom firmy dosahoval z twin-turbo osemvalca najvyšší výkon na úrovni 530 kW (720 koní) a maximálny krútiaci moment siahal na hranicu 770 Nm. Nové prepracované prevedenie N-Largo však pozdvihuje limit výkonu až na 602 kW (818 koní) a krútiaci moment sa môže pýšiť údajom až 903 Nm. 

Rozhodne teda neplatí, že novinka z dielne Novitec je len štýlovo agresívnejšie upraveným Ferrari. Vylepšený superšport je teraz schopný akcelerovať z nuly na stovku za ohromujúce 2,6 sekundy, zlepšenie je oproti pôvodnému vyhotoveniu o tri desatiny.

Na 200 kilometrov za hodinu sa potom z pokoja dostane za 7,4 sekundy. Maximálna rýchlosť však zostáva aj napriek zvýšenému výkonu a rýchlejšej akcelerácii na pôvodnej hodnote 340 kilometrov za hodinu. I tak pôsobivé, nie?

Samostatnou kapitolou je následne dizajn, ktorý nie je šialene odviazaný, ale prísne funkčný. Úpravy karosérie boli vyvinuté v spolupráci s nemeckým dizajnérom Vittoriom Strosekom, ohromujú pritom kombináciou aerodynamickej efektívnosti a atraktívnejšieho štýlu, ktorý bol v aerodynamickom tuneli dotiahnutý k dokonalosti.

Zdroj: Novitec

​Novitec používa ľahký, ale vysoko pevný uhlík ako materiál pre upravené komponenty karosérie. Aby k rozšírenej karosérii o 13 centimetrov (vďaka unikátnemu vlastnému bodykitu) pekne ladili i kolesá, vyvinula spoločnosť v spolupráci s americkým výrobcom Vossen aj na mieru šité kované disky NOVITEC NF10 NL s kombináciou rozmerov 21 a 22 palcov (predok/zadok).

Samozrejme, zásah si vyžiadalo aj odpruženie, ktoré je presne kalibrované tak, aby s kolesami a širšou karosériou mohlo pracovať. Podvozok bol pritom vybavený novými športovými pružinami na zníženie svetlej výšky vozidla o 35 milimetrov.

Na prekonávanie vyšších spomaľovacích prahov je k dispozícii tlačidlo na ovládanie hydraulického zdvihu prednej nápravy o 40 milimetrov. Vozidlo sa vráti do pôvodnej polohy druhým dotykom tlačidla alebo automaticky pri rýchlosti 80 kilometrov za hodinu.

Oproti pôvodne vyzerajúcemu Ferrari F8 je teda novinka od Novitecu pozmenená o rozšírené blatníky, odlišné nárazníky, najrôznejšie aerodynamické prvky a športové doplnky z uhlíkových vlákien, prepracované boli aj spätné zrkadlá alebo dokonca vypracovanie okolia predných svetlometov. Odlišný má byť aj tepelne izolovaný výfukový systém z hliníka i nehrdzavejúcej ocele, ktorý by teraz mal s väčšou gráciou doprevádzať jazdu.

Zdroj: Novitec

​Maximálnu individualitu potom nájdeme aj v interiéri, ktorého farbu a dizajn kože s Alcantarou je možné v každom detaile prispôsobiť preferenciám konkrétneho majiteľa. Spoločnosť hovorí, že z nového Novitec Ferrari F8 N-LARGO plánuje vyrobiť iba 15 špičkových kusov a hoci výslednú cenu nepoznáme, je tak trochu i zbytočná. Podľa slov úpravcu totiž už všetky kusy našli svojho šťastného majiteľa.