Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.07.2021, 13:35

Ikona v novom šate? Takto by v súčasnosti vyzeral vôbec prvý automobil dnešnej Škody

Od vízie a 3D skíc až po finálny produkt. Kombinácia histórie a súčasnosti prelomovému vozidlu rozhodne pristane. Vidieť ho možno v českom Škoda Múzeu.

Ikona v novom šate? Takto by v súčasnosti vyzeral vôbec prvý automobil dnešnej Škody
Zdroj: Škoda

Mnohé automobilky začínali písať svoju históriu výrobou bicyklov či motocyklov. Iné to nebolo ani v prípade dnešnej mladoboleslavskej značky Škoda Auto. V roku 1894 si zriadili Václav Klement a Václav Laurin opravovňu bicyklov (vtedy velocipédov), pričom o rok neskôr ich pod vlastnou firmou Slavia začali i vyrábať.

Neskôr nasledovali aj prvé pokusy o motocykle alebo experimentálne quadricykle, to už sa písať začínal začiatok 20. storočia. Od roku 1900 dvojica usilovne pracovala na najrôznejších prototypoch, ktoré neodmysliteľne patrili k vývoju chystanej revolučnej novinky.

​Verejnosť sa napokon pod produkciou firmy s rovnomenným názvom po svojich zakladateľoch Laurin & Klement dočkala v roku 1905 historicky prvého automobilu typu A, označovaného za prvé auto dnešnej českej Škody. Jeho označenie bolo L&K Voiturette A (pochádza z francúzskeho označenia malého ľahkého, zväčša dvojmiestneho vozíka).

Aktuálne, po 116 rokoch od predstavenia tohto prelomového vozidla značky, sa rozhodla mladá dizajnérka Jü-chan Čangová o pretvorenie modelu do súčasnej podoby. Urobila tak na základe seriálu Škody Storyboard s názvom "Ikony v novom kabáte". Jej vízia svojim spôsobom tradičného, ale pritom zároveň futuristického „kočiara“, ktorý by mohol slúžiť ako autonómny sprievodca pre turistov, zaznamenala veľký úspech.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 59% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.