Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
08.07.2021, 11:40

Ďalší kontroverzný model od BMW. Vlastnosťami však zostáva verný tradíciám

Úplne nová generácia radu 2 od mníchovského výrobcu si zachováva tradičný pohon. Teda motor vpredu pozdĺžne a pohon zadných kolies.

Ďalší kontroverzný model od BMW. Vlastnosťami však zostáva verný tradíciám
Zdroj: BMW

Bobria tvár či zubaté auto. To sú len niektoré z kritických označení, ktoré si nie tak dávno vyslúžili modely BMW - konkrétne rad 4 a M3. Počiatočné rozpaky z naozaj jedinečného tvarovania týchto vozidiel bral každý po svojom. Niekomu sa novinky nepáčia dodnes, my však zastávame skupinku tých, ktorým sa "štvorka" a "em-trojka" po osobnom stretnutí zapáčila. Dnes už to nevnímame nijak rušivo, dokonca sa to k charakteru auta a najmä funkcii motora (chladenie) hodí. 

Možno budeme mať po istom čase rovnaký názor aj na horúcu novinku z dielne mníchovského výrobcu. Ten totiž aktuálne na autosalóne Festival rýchlosti v anglickom meste Goodwood predstavil novú generáciu obľúbeného radu 2, teda ikonického jazdeckého auta značky. Kompaktné rozmery, dvojica dverí a vo vrcholnom vyhotovení M2 aj poriadne našliapaný výkon s dávkou špičkových jazdných vlastností. 

​Nástupca však oproti svojmu predchodcovi značne narástol. Na dĺžku pribudlo až 105 milimetrov (celkom 4 537 milimetrov) a na šírku 64 milimetrov (celkom 1 838 milimetrov). Medzigeneračne však model klesol, jeho výška prišla o 28 milimetrov (celkom 1 390 milimetrov) a rázvor sa naopak predĺžil na 2 741 milimetrov (rozdiel 51 milimetrov).

Keďže značka chcela zachovať tradičnú koncepciu, musela siahnuť po odlišnej platforme a tak získal nový rad 2 o 12 percent vyššiu torznú tuhosť karosérie i takmer dokonalé rozloženie hmotnosti 50:50. Na druhú stranu si to však vyžiadalo celkový nárast karosárskych proporcii. Základ našli technici v platforme CLAR, na ktorej stojí napríklad spomínaný "kontroverzný" rad 3, 4 a vyššie postavený členovia portfólia.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 65% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.