Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
27.05.2021, 14:01

Luxusná zábavka pre bohatých. Rolls-Royce ohlásil vznik novej divízie

  • Rolls-Royce Boat Tail číslo jeden je názov prvého z trojice nových Rollsov.
  • Značka ním zároveň oznamuje, že je otvorená aktivitám individuálnej tvorby karosérie. 
Luxusná zábavka pre bohatých. Rolls-Royce ohlásil vznik novej divízie
Zdroj: Rolls-Royce

Výrobca luxusných automobilov Rolls-Royce dnes potvrdil, že do portfólia jeho služieb pribudne nové oddelenie. Bude sa venovať výlučne tvorbe karosérií na mieru podľa želaní náročného klienta a jeho oficiálny názov znie "Rolls-Royce Coachbuild".

Táto drahá zábavka siaha históriou dlhé desaťročia nazad. Keď sa Charles Rolls a Henry Royce stretli po prvý raz v roku 1904, vo Veľkej Británii bolo registrovaných len okolo osemtisíc motorových vozidiel.

Celkovo sa v začiatkoch dvadsiateho storočia automobilky špecializovali skôr na mechanické komponenty, pričom podvozok, respektíve samotná pohyblivá časť sa poslala špecializovaným výrobcom. Tí následne podľa požiadaviek klienta doplnili karosériu.

Takto vyzerá nový Rolls-Royce Boat Tail číslo jeden:

​Zaujímavosťou je, že niektorí "karosári" len jednoducho prešli od výroby vozidiel ťahaných koňmi. Počiatočným problémom bolo, že materiály a výrobné metódy vhodné pre konské záprahy neboli stavané na vyššie rýchlosti. Z budovania karosérii sa postupne stávala samostatná veda. Riešilo sa torzné napätie, vibrácie vozidla i vhodnosť materiálov. Mnohí sa tak začali sústrediť na nový vznikajúci biznis.

Koncom 20. rokov 20. storočia začínali výrobcovia automobilov riešiť výrobu karosérii pod vlastnou strechou. Rolls-Royce však pokračoval v zadávaní výroby karosérii špecializovaným výrobcom ešte po niekoľko dekád. Zákazník si tak mohol nechať vyrobiť dizajn auta podľa svojich predstáv.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 70% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.