StoryEditor

Elektrický Fiat 500 sa nepredáva. Záchranou môže byť návrat ku konvenčným motorom

24.04.2021, 00:00
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Najlacnejší Fiat 500e na oceľových diskoch stojí na Slovensku 23 800 eur. Za špičkovú verziu La Prima dáte potom 34 900 eur.

Keď sa pred časom objavila informácia, že nová generácia modelu Fiat 500 príde len ako plne elektrický model, bolo to prekvapením.

Automobilka si však ponechala otvorené aj zadné vrátka a spolu s novinkou pokračujú vo výrobe aj jeho doterajšie verzie poháňané spaľovacím motorom. Dnes sa to ukazuje ako prezieravý krok, elektrický Fiat 500 sa totiž predáva násobne horšie, než výrobca čakal.

Elektrický Fiat 500e dostal aj verziu 3+1 s dverami navyše

​Fiat rovnako ako všetky ostatné automobilky dnes bojuje predovšetkým s prísnou emisnou reguláciou zo strany EÚ a viac ako na očakávania zákazníkov sa pri skladbe svojho modelového portfólia musí sústrediť na čo najnižšie flotilové emisie.

Práve tie stáli za rozhodnutím ponúkať nový elektrický Fiat 500 výlučne ako elektromobil. Veď už jeho benzínové verzie patrili medzi „lepší“ tovar a zákazníci zaň boli vždy ochotní platiť viac, než za konkurenčné malé autá.

Odtiaľ, potiaľ

Tak predsa prečo si nepriplatiť aj za ešte štýlovejší a „zelenší“ elektrický Fiat 500? Ak by plán vyšiel, štýlový elektromobil by automobilke krásne znížil flotilové emisie na potrebnú úroveň. Ako sa však ukázalo, niekde sa stala chyba.

Viac ako dvojnásobná cena elektrickej verzie v porovnaní s benzínovou "Päťstovkou" je na zákazníkov pravdepodobne veľa, elektromobily sa tak množia na skladoch a u zákazníkov končia skôr jeho verzie na benzín.

Fiat totiž tušil, že elektrický Fiat asi lámať predajné rekordy nebude, a tak ponechal vo výrobe aj jeho benzínovú verziu, ktorá je schopná vytvárať potrebný finančný zisk. A tú si od spustenia paralelného predaja obidvoch verzií vybralo 10-krát viac zákazníkov. Automobilka preto zvažuje obrat v taktike.

Bude z neho hybrid?

Pri uvádzaní elektrického Fiatu 500 na trh automobilka tvrdila, že je postavený výlučne ako elektromobil a ním aj zostane. Šéf talianskej automobilky Olivier Francois však nedávno potvrdil, že platforma novinky je od začiatku prispôsobená aj na prípadnú montáž spaľovacieho motora.

Fiat

​Či to bol záložný plán automobilky, nevieme, každopádne sa množia informácie o transformácii elektrickej verzie modelu na hybridnú a rozšírenie jej verzií o niečo lacnejšie (napríklad donáškový mestský elektromobil).

Čo by sa však stalo s doterajšími verziami, zatiaľ nie je jasné. Že by z nej vznikol novodobý Polski Fiat? Vzhľadom na stále sa prísnejúce bezpečnostné požiadavky krajín EÚ to, myslíme, môžeme vylúčiť, jeho výroba v odľahlejších kútoch sveta by však možná bola.

To sú však naozaj už len špekulácie. Isté je len jedno, v prístupe k elektrickému Fiatu 500 bude musieť automobilka zmeniť taktiku. Akú, to ukáže možno už najbližšia budúcnosť.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-04-22 13:21:18 - Feat.: - Title: Toyota prezrádza, aké chyby robia mladí vodiči najčastejšie. Zadarmo im pomôže 02 - Modified: 2024-04-22 13:29:37 - Feat.: - Title: Luxusný džíp Matthewa Perryho z Priateľov sa ani pol roka po smrti nepohol 03 - Modified: 2024-04-22 09:06:00 - Feat.: - Title: Kým majitelia spia, Tesla vylepšuje. Nová aktualizácia prináša mnohé zaujímavosti 04 - Modified: 2024-04-19 20:08:10 - Feat.: - Title: Čínska automobilka Chery plánuje zamestnať v španielskom závode 1250 ľudí 05 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
23. apríl 2024 06:35