Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
20.04.2021, 12:05

Päťhviezdičkové hodnotenie už nie je istotou. Nárazový test Dacie a elektrickej Škody ukazuje rozdiely

  • Doba, kedy takmer každé nové auto skoro samozrejme dosiahlo päťhviezdičkové hodnotenie v bezpečnostných testoch Euro NCAP, je preč.
  • Dôkazom je aktuálna edícia testov, v ktorej uspela Škoda Enyaq a výsledkom sa naopak nebude chváliť Dacia Sandero i Logan.
Päťhviezdičkové hodnotenie už nie je istotou. Nárazový test Dacie a elektrickej Škody ukazuje rozdiely
Zdroj: Youtube.com/Euro NCAP

Výsledky testov organizácie Euro NCAP už dávno nie sú len o tom, ako vozidlo ochráni posádku pri samotnej nehode. Čím ďalej väčší dôraz je kladený aj na ďalšie aspekty, okrem správania skeletu a zadržiavacích systémov vozidla i na ochranu chodcov a celkovú bezpečnostnú výbavu, ktorá by mala pomáhať nehodám predchádzať alebo znižovať ich následky.

Tieto nové požiadavky začínajú v poslednej dobe prinášať určitý rozptyl vo výsledkoch jednotlivých vozidiel a najnovšia vlna testov je toho jasným dôkazom, píše portál iDNES.cz. Dokazuje i to, k akému deleniu bude dochádzať, otázkou však je, či je to dobre.

Hlavným aspektom, ktorý roztváranie nožníc medzi jednotlivými modelmi spôsobuje, je totiž silnejúci tlak na výbavu vozidiel rôznymi asistenčnými systémami, ktoré, ako sme už spomenuli, pôsobia preventívne. Ukazuje sa, že tieto nové požiadavky však môžu byť z hľadiska výsledkov v testoch kontraproduktívne a možno je na čase uvažovať o zmene metodiky testov, alebo aspoň o zmene vnímania výsledkov ako takých.

O čo ide? Trend je jasný. V najnovšej vlne zverejnených výsledkov, prvej pre rok 2021, dostala dvojica súrodeneckých elektromobilov Škoda Enyaq iV a Volkswagen ID.4 plný počet piatich hviezdičiek. Už skôr tento rok rovnaké skóre získali modely Cupra Formentor a Polestar 2.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.