Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyDo povedomia mnohých ľudí vošla Toyota v súvislosti s vodíkovou technológiou najmä so svojim modelom Mirai prvej generácie. Ten bol na trh uvedený v roku 2014 a ponúkal kombináciu jazdného dosahu s časom tankovania paliva rovnakým ako pri tradičných vozidlách. Z výfuku pritom nevychádzali žiadne splodiny, iba čistá voda.
Vtedajšia novinka síce nebola dizajnovým umeleckým dielom, no priblížila svetu potenciál využitia vodíka na pohon čistej a udržateľnej mobility. Keď vlani japonská automobilka predstavila nástupcu a teda druhú generáciu vodíkového vozidla Mirai, pozornosť strhla nielen technikou v útrobách, ale tiež dizajnovým vypracovaním.
Kompletne pretvorený model Mirai je významným krokom smerom k elektromobilom s palivovými článkami (FCEV) a využitiu potenciálu vodíkovej techniky, môže sa pochváliť podstatne väčším jazdným dosahom, lepšími jazdnými vlastnosťami a elegantným športovým vzhľadom, ktorý ponúka viac priestoru i pohodlia pre cestujúcich.
Alternatíva bežných elektromobilov
V týchto dňoch novinka prichádza dokonca aj na slovenský trh, čo je zásadný rozdiel oproti predchodcovi, ktorý sa ku nám nikdy nedostal. Aj to značí o väčšom potenciáli novej generácie vodíkového vozidla, posune v technológiách i infraštruktúre. Treba však jedným dychom dodať, že na Slovensku dodnes žiadna vodíková čerpacia stanica neexistuje.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 73% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.