Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
10.02.2021, 11:35

Dvojmotorová alfa žrala benzín i pneumatiky. Neúspešné monštrum dodnes drží rekord

  • Alfa Romeo 16C Bimotore niekedy býva označované ako prvé Ferrari. Štyri roky predtým, než si konštruktérska ikona založila vlastnú automobilku, vznikol pod jej vedením revolučný model, ktorý mal konkurovať extrémnym nemeckým formulám.
  • Ako? Dvoma motormi. Konštruktérska intuícia, ktorou bol Enzo Ferrari preslávený, ho tentoraz zradila. Aj keď nie úplne.
Dvojmotorová alfa žrala benzín i pneumatiky. Neúspešné monštrum dodnes drží rekord
Zdroj: Alfa Romeo

Automobilové preteky v zbrojení, ktoré na začiatku 30. rokov odštartovalo uvoľneniu pravidiel pre konštrukciu áut, mali v roku 1934 jasného víťaza - Nemecko.

V rovnaký rok vyšli na pretekárske trate brutálny Mercedes-Benz W25 a ešte šialenejšie Auto Union Typ B. Dovtedy dominantné Bugatti a Alfa Romeo na taký posun nemali odpoveď, píše portál iDNES.cz.

​Len pre predstavu - Mercedes, ktorý bol z nemeckej dvojice ten umiernenejší, mal motor s objemom 3,36 litra a vyše 400 koní. Alfa Romeo síce tiež v priebehu sezóny prezbrojilo, z objemu 3,15 litra však vydolovali len okolo 270 koní.

S nemeckými strojmi sa dal ako-tak držať krok na zákrutových tratiach. Ale na "rovných" pretekoch nemali Taliani šancu. Práve tam chcel Ferrari, ktorého Scuderia bola vlastne továrenským tímom milánskej automobilky, Nemcov prekvapiť.

Na prelome roku 1934 a 1935 Alfa Romeo postavila model 16C Bimotore. Ako základ poslúžil podvozok zo štandardného monopostu P3, do ktorého inžinieri zastavali dva motory. Jeden dopredu, druhý za sedačku vodiča. Namiesto jednej nádrže, ktorá bola v prípade štandardného auta v zadnej časti, dostala Bimotore dva zásobníky na palivo v širokých a vysokých prahoch.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.