Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.01.2021, 11:34

Československá legenda v modernom kabáte. Ako by dnes vyzerala štýlová Škoda 130 RS?

Pozrite si modernú predstavu španielsko-francúzskeho dizajnéra Aymeric Chertier, ktorý kompletne pretvoril Škodu 130 RS zo 70. rokov.

Československá legenda v modernom kabáte. Ako by dnes vyzerala štýlová Škoda 130 RS?
Zdroj: Škoda

Je ťažko uveriteľné, že už aj modely, ktoré ešte pred niekoľkými rokmi bežne brázdili cesty Slovenska, dnes patria k takzvaným "young timerom". Ide o mladé historické vozidlá, ktoré už na svojej hodnote začínajú skôr naberať a nie strácať, stávajú sa vyhľadávanými a v dobrom stave po rekonštrukcii často spia pod plachtou v garážach.

Čakajú tam na ďalšie zhodnotenie alebo na pekné počasie, kedy ich majiteľ vyvetrá na čistučkých cestách. Veľa z nich pritom nebolo vo svojich slávnych časoch ničím výnimočným, no zberatelia si radi pripomenú spomienky, ktoré s nimi kedysi zažili. Zároveň býva dôvodom ich jednoduchá technika a jedinečný pocit z jazdy z vyslovene mechanického či inak špecifického auta. 

​Dnes už sú totiž automobily zhlukom množstva systémov, elektroniky a často na svojom jedinečnom charaktere strácajú. Nehovoriac o čoraz rozsiahlejšej elektrifikácií a nutnosti plniť prísne emisné, hlukové, bezpečnostné i mnohé ďalšie normy. V rokoch minulých mali jednoducho výrobcovia ruky v niektorých oblastiach trochu voľnejšie.

Ikona doby

Medzi mladými historickými kúskami sa však nájdu aj tie, ktoré ani pred desiatkami rokov neboli úplne bežným javom. Patrí sem napríklad aj jeden z najúspešnejších pretekárskych vozidiel mladoboleslavskej automobilky, vychádzajúci zo sériového kupé Škoda 110 R. Oproti nemu dostala ikonická športová Škoda 130 RS mnoho úprav ako výstuhy a ochranný rám, hliníkové panely karosérie a motor s objemom 1 298 cm3 posilnený na zhruba 103 kW.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 60% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.