Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyJe ťažko uveriteľné, že už aj modely, ktoré ešte pred niekoľkými rokmi bežne brázdili cesty Slovenska, dnes patria k takzvaným "young timerom". Ide o mladé historické vozidlá, ktoré už na svojej hodnote začínajú skôr naberať a nie strácať, stávajú sa vyhľadávanými a v dobrom stave po rekonštrukcii často spia pod plachtou v garážach.
Čakajú tam na ďalšie zhodnotenie alebo na pekné počasie, kedy ich majiteľ vyvetrá na čistučkých cestách. Veľa z nich pritom nebolo vo svojich slávnych časoch ničím výnimočným, no zberatelia si radi pripomenú spomienky, ktoré s nimi kedysi zažili. Zároveň býva dôvodom ich jednoduchá technika a jedinečný pocit z jazdy z vyslovene mechanického či inak špecifického auta.
Dnes už sú totiž automobily zhlukom množstva systémov, elektroniky a často na svojom jedinečnom charaktere strácajú. Nehovoriac o čoraz rozsiahlejšej elektrifikácií a nutnosti plniť prísne emisné, hlukové, bezpečnostné i mnohé ďalšie normy. V rokoch minulých mali jednoducho výrobcovia ruky v niektorých oblastiach trochu voľnejšie.
Ikona doby
Medzi mladými historickými kúskami sa však nájdu aj tie, ktoré ani pred desiatkami rokov neboli úplne bežným javom. Patrí sem napríklad aj jeden z najúspešnejších pretekárskych vozidiel mladoboleslavskej automobilky, vychádzajúci zo sériového kupé Škoda 110 R. Oproti nemu dostala ikonická športová Škoda 130 RS mnoho úprav ako výstuhy a ochranný rám, hliníkové panely karosérie a motor s objemom 1 298 cm3 posilnený na zhruba 103 kW.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 60% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.