Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
08.01.2021, 11:35

Nový technologický vrchol? Mercedes odhalil viac, než len palubnú dosku plnú displejov

Na oficiálnych snímkach môžeme vidieť okrem zástupu trojice veľkých displejov na "digitálnej palubnej doske" aj ďalšie dôležité informácie o modeli EQS.

Nový technologický vrchol? Mercedes odhalil viac, než len palubnú dosku plnú displejov
Zdroj: Daimler

Mercedes už roky posúva hranice automobilov najmä príchodom nových generácií triedy S, ktorá patrí k absolútnej vlajkovej lodi značky. Potvrdzuje to aj jej minuloročná premiéra, ktorá opäť priniesla revolučné technológie, ktoré budú postupne "napodobňovať" i mnohé ďalšie automobilky naprieč trhom. 

Avšak vzhľadom na to, že doba sa mení a stáva sa čoraz elektrifikovanejšou, zapracovať tento fakt musel do ponuky aj Mercedes. Výsledkom je vývoj a už čoskoro i svetová premiéra elektrického technologického kráľa a to úplne nového elektromobilu EQS. Ten sa má stať minimálne vlajkovou loďou všetkých plne elektrifikovaných áut výrobcu, ak nie vlajkovou loďou celej ponuky. Predpoklady na to totiž rozhodne má.

​Automobilke sa podarilo mnohé dôležité fakty pred verejnosťou zatiaľ starostlivo utajiť, no aktuálne prichádza s postupným prezrádzaním detailov. Vo svojej tlačovej správe značka priblížila, že chystaný model EQS dostane kompletne prepracovanú palubnú dosku s označením MBUX Hyperscreen. 

Pochopiteľne, nebude to štandardná súčasť vozidla, takže si za túto vymoženosť bude nutné priplatiť alebo ju dostať v zozname prvkov bohatších výbav. Ide o jednu celistvú plochu, ktorú "narúšajú" svojou prítomnosťou iba klasické výduchy ventilácie. Celkom má MBUX Hyperscreen šírku 141 centimetrov a pokrýva plochu až 2 432,11 centimetra štvorcového. 

Tri špičkové displeje 

Treba však priznať, že nejde o veľký displej po takmer celej šírke palubnej dosky, ale o trojicu displejov pod jedným sklom. Aj napriek tomu je to viac než slušné. Jeden displej sa nachádza priamo pred vodičom a zastáva funkciu plne digitálneho prístrojového štítu s dobrou prispôsobiteľnosťou, ako sme už u dnešných nových Mercedesov zvyknutí. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 57% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.