Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.12.2020, 14:05

Nárazové testy áut sú ešte prísnejšie. Ako ich zvládol najbezpečnejší Seat v histórii?

Po dvoch rokoch sa opäť upravila metodika testovania organizáciou Euro NCAP. Medzi prvými vozidlami absolvoval nový hodnotiaci systém aj model Seat Leon novej generácie.

Nárazové testy áut sú ešte prísnejšie. Ako ich zvládol najbezpečnejší Seat v histórii?
Zdroj: Youtube.com/Euro NCAP

Bezpečnosť áut je v súčasnosti kľúčovou otázkou azda všetkých automobiliek. Predbiehajú sa v tom, kto poskytne majiteľovi najväčšiu porciu najrôznejších systémov, avšak nespoliehajú sa iba na elektroniku.

Za posledné roky sa rapídne posunula aktívna i pasívna bezpečnosť modelov, zlepšila sa technika ich výroby i vývoja a to všetko sa odrazilo na ich celkovej spoľahlivosti (z hľadiska jazdy aj bezpečnosti).

​Aby sa v tomto smere vedel pokrok vozidiel ustrážiť a dôkladne zhodnotiť, najväčšia európska organizácia zaoberajúca sa bezpečnosťou áut Euro NCAP mení svoju metodiku na dvojročnej báze. Tento rok však došlo k najzásadnejším úpravám, kedy sa niektoré pravidlá menili vôbec prvýkrát po 23 rokoch.

Podľa nového hodnotiaceho systému organizácie Euro NCAP došlo k nahradeniu tradičného nárazu auta do deformovateľnej bariéry so 40-percentným prekrytím - nezodpovedala realite na ceste, kde sa vodiči skôr stretajú s pohybujúcimi sa prekážkami. Test teda nahradil náraz s mobilnou bariérou, ktorá bude simulovať stret dvoch vozidiel pri rýchlosti 50 kilometrov za hodinu s 50-percentným prekrytím. 

Skúmať sa dokonca budú aj potenciálne dopady stretu na druhé auto a taktiež sa upravuje bočný test. Zmenila sa rýchlosť i hmotnosť prekážky, takže test bude náročnejší a odborníci budú hodnotiť aj ochranu vodiča pri náraze z opačnej strany. Pozornosť pripadne i na možné riziko vzájomného kontaktu pasažierov, ktorému môže zabrániť nový stredový airbag. Vo svojej výbave ho má napríklad Seat Leon, ktorý medzi prvými tieto testy absolvoval.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 56% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.