Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyTrojica miniáut sa predstavila pred deviatimi rokmi, modely najmenšej kategórie následne prepracovali na elektrický pohon, v podaní Citigo sa batériové prevedenie predstavilo v lete minulého roka. Škoda so svojim malým elektromobilom slávila krátkodobý úspech, keď sa stal na chvíľu dokonca najlacnejším plnohodnotným batériovým vozidlom na európskom trhu.
Avšak po asi roku automobilka jeho predaj ukončila, teraz sa už vyrábajú len kusy objednané zákazníkmi do septembra tohto roku. Podľa exkluzívnych informácií iDNES.cz však kariéra modelu nekončí. Auto sa dočká pokračovania v elektrických miniatúrach značiek Seat a Audi.
Materský koncern Volkswagen priebežne upravuje stratégiu s ohľadom na dôraz na znižovanie emisií CO2, vysvetlil v rozhovore nový šéf Škody Auto Thomas Schäfer, čo nevyhnutne vedie k prechodu na elektrickú trakciu.
V rámci koncernu VW teraz existuje niekoľko podvozkových platforiem pre elektromobily. Hlavnou je modulárna architektúra MEB, Audi ešte vyvinula spoločne s Porsche ďalšie dve - J1 a PPE.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 60% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.