Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.11.2020, 14:40

V Česku odštartovala výroba dlho očakávaného modelu. Schádza z linky s Octaviou či Karoqom

  • V Mladej Boleslavi včerajším dňom odštartovali produkciu prvého elektrického SUV značky Škoda.
  • V budúcnosti má automobilka denne vyrábať až 350 kusov novinky Enyaq iV.
V Česku odštartovala výroba dlho očakávaného modelu. Schádza z linky s Octaviou či Karoqom
Zdroj: Škoda Auto

Medzi najočakávanejšie premiéry tohto roka patrilo nepochybne odhalenie vôbec prvého elektrického SUV automobilky Škoda, ktoré je zároveň prvým modelom značky stojacim na základoch podvozkovej platformy pre elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen.

Enyaq iV, naznačený ešte v roku 2017 konceptom Vision E a minulý rok predstavenou štúdiou Vision iV, mal byť prvou elektrickou Škodou. Nakoniec ho však predbehlo mestské Citigo e iV, ktoré vymenilo pôvodný spaľovací motor za elektrický pohon. 

Na druhú stranu sa dá povedať, že v súvislosti s Enyaqom ide o prvého člena elektrickej rodiny, ktorý bol už od samotného počiatku vyvíjaný a konštruovaný ako výhradne elektromobil. 

​Prízvukuje to aj samotný Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku: „Enyaq iV je prvým sériovým modelom značky Škoda, ktorý bol od začiatku koncipovaný ako čisto batériové vozidlo.“

Na jeho svetovom debute sa zúčastnila aj redakcia HNauto, kde sme si medzi prvými šťastlivcami mohli dopodrobna prezrieť všetky vychytávky českej novinky. A že ich ponúka skutočne mnoho.

Pri reálnom stretnutí nepôsobí tak majestátne ako na snímkach, no stále sa radí medzi väčších zástupcov segmentu SUV či crossoverov. Veď so svojou dĺžkou 4 648 milimetrov je Enyaq iV dokonca dlhší ako doteraz najväčšie ponúkané športovo-úžitkové vozidlo značky Kodiaq. Potešujúcim faktom je aj objem kufra s hodnotou 585 litrov, čo je na pomery elektromobilu naozaj slušný údaj. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 65% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.