Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
27.11.2020, 14:06

Herný priemysel pomáha aj s vývojom áut. Podpísal sa na kontroverznom BMW

  • Automobilový priemysel viac ako kedykoľvek predtým spolupracuje s rôznymi odvetviami.
  • Odborníci na počítačové hry sa v súčasnom svete prelínajú s vývojármi automobilov a na všetko dohliada umelá inteligencia.
Herný priemysel pomáha aj s vývojom áut. Podpísal sa na kontroverznom BMW
Zdroj: BMW

Bežnú verejnosť zaujíma pri uvedení automobilov najmä zrýchlenie z nuly na stovku či počet koní pod kapotou. V skutočnosti sú tu však ďalšie mimoriadne dôležité parametre, ktoré robia obrovský rozdiel medzi autami. Sú to použité technológie a integrované systémy, vďaka ktorým sa naše auto chová inteligentnejšie. Spomeňte si na množstvo asistenčných a bezpečnostných prvkov, bez ktorých si už neviete predstaviť vaše denné jazdenie.

A hoci vývoj a výskum sú zvyčajne oblasťami, do ktorých výrobcovia neradi púšťajú verejnosť, BMW sa rozhodlo poodhaliť, ako postupuje pri vývoji a testovaní nových technológií vozidiel na novej platforme NextGen. My sme tak získali exkluzívny pohľad na zmýšľanie pri vývoji a testoch absolútnych noviniek.

Pri uvedení hotového produktu síce nejakú časť odhalia, no stále obrovské množstvo vecí ostáva len za bránami tovární a vývojových centier. Čo teda tvorí dnes dôležité nosné stĺpy?

Takto to vyzerá vo vývojom centre BMW:

Prepojenia a spolupráca vozidiel

Autá sa stávajú čoraz múdrejšími a okrem výkonu od moderných štvorkolesových tátošov dnes zákazník očakáva aj pokročilé bezpečnostné a asistenčné systémy. Málokto si však plne uvedomuje, ako veľmi potrebujú autá dokonalé softvéry.

Vozidlá musia v zlomku sekundy spracúvať kvantá dát a následne ich vyhodnocovať a konať na ich základe. Či už je reč o “obyčajnom” asistentovi jazdy vo vyznačených pruhoch, alebo o snímaní slepého uhla. Vaše auto musí byť v okamihu pripravené konať, varovať vás či dokonca brzdiť. Softvér neustále vyhodnocuje údaje zo snímačov, kamier, antén a ďalších senzorov. Moderné autá sú domovom množstvu technológií.

Aby sa však vývojári posunuli o ďalší stupeň vyššie, potrebujú, aby autá navzájom komunikovali. Potrebujú ich teda prepojiť. Automobilka prirovnáva toto spojenie ku komunikácii v úli. Jeden veľký živý organizmus vozidiel bude môcť vďaka prepojeniu interagovať, komunikovať a najmä tak plnohodnotne spolupracovať na inteligentných rozhodnutiach.

BMW má pritom už viac ako dvadsať rokov skúseností s pripojením, respektíve konektivitou. Prvé SIM karty začali inštalovať do vozidiel už v roku 1997. Všetky vedomosti zúročujú v novej digitálnej platforme NextGen, ktorú uviedli spolu s kontroverznou novinkou BMW iX. Tá sa postará o nové štandardy pre konektivitu, výkon a inteligenciu vozidiel. Pre ilustráciu schopností jediného vozidla si stačí predstaviť to, že prenesie dáta z jedného DVD za približne sekundu času.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 61% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.