Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyBežnú verejnosť zaujíma pri uvedení automobilov najmä zrýchlenie z nuly na stovku či počet koní pod kapotou. V skutočnosti sú tu však ďalšie mimoriadne dôležité parametre, ktoré robia obrovský rozdiel medzi autami. Sú to použité technológie a integrované systémy, vďaka ktorým sa naše auto chová inteligentnejšie. Spomeňte si na množstvo asistenčných a bezpečnostných prvkov, bez ktorých si už neviete predstaviť vaše denné jazdenie.
A hoci vývoj a výskum sú zvyčajne oblasťami, do ktorých výrobcovia neradi púšťajú verejnosť, BMW sa rozhodlo poodhaliť, ako postupuje pri vývoji a testovaní nových technológií vozidiel na novej platforme NextGen. My sme tak získali exkluzívny pohľad na zmýšľanie pri vývoji a testoch absolútnych noviniek.
Pri uvedení hotového produktu síce nejakú časť odhalia, no stále obrovské množstvo vecí ostáva len za bránami tovární a vývojových centier. Čo teda tvorí dnes dôležité nosné stĺpy?
Takto to vyzerá vo vývojom centre BMW:
Prepojenia a spolupráca vozidiel
Autá sa stávajú čoraz múdrejšími a okrem výkonu od moderných štvorkolesových tátošov dnes zákazník očakáva aj pokročilé bezpečnostné a asistenčné systémy. Málokto si však plne uvedomuje, ako veľmi potrebujú autá dokonalé softvéry.
Vozidlá musia v zlomku sekundy spracúvať kvantá dát a následne ich vyhodnocovať a konať na ich základe. Či už je reč o “obyčajnom” asistentovi jazdy vo vyznačených pruhoch, alebo o snímaní slepého uhla. Vaše auto musí byť v okamihu pripravené konať, varovať vás či dokonca brzdiť. Softvér neustále vyhodnocuje údaje zo snímačov, kamier, antén a ďalších senzorov. Moderné autá sú domovom množstvu technológií.
Aby sa však vývojári posunuli o ďalší stupeň vyššie, potrebujú, aby autá navzájom komunikovali. Potrebujú ich teda prepojiť. Automobilka prirovnáva toto spojenie ku komunikácii v úli. Jeden veľký živý organizmus vozidiel bude môcť vďaka prepojeniu interagovať, komunikovať a najmä tak plnohodnotne spolupracovať na inteligentných rozhodnutiach.
BMW má pritom už viac ako dvadsať rokov skúseností s pripojením, respektíve konektivitou. Prvé SIM karty začali inštalovať do vozidiel už v roku 1997. Všetky vedomosti zúročujú v novej digitálnej platforme NextGen, ktorú uviedli spolu s kontroverznou novinkou BMW iX. Tá sa postará o nové štandardy pre konektivitu, výkon a inteligenciu vozidiel. Pre ilustráciu schopností jediného vozidla si stačí predstaviť to, že prenesie dáta z jedného DVD za približne sekundu času.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 61% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.