Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.11.2020, 11:10

Najrýchlejšiemu autu sveta neveria. Svoju rekordnú jazdu si bude musieť zopakovať

Ohľadom rekordu modelu SSC Tuatara majú mnohí odborníci pochybnosti. K problému sa už vyjadrila aj samotná spoločnosť a prináša riešenie - rekord zopakovať.

Najrýchlejšiemu autu sveta neveria. Svoju rekordnú jazdu si bude musieť zopakovať
Zdroj: SSC

Automobilky produkujúce drahé hyperšporty medzi sebou neustále súperia v dosahovaní závratných maximálnych rýchlostí svojich vozidiel, hoci ich potenciál nikto nikdy reálne na cestách nevyužije.

Je to skôr o získaní prestížneho titulu, ktorý zapôsobí na potencionálnych kupujúcich a pozdvihne meno modelov v očiach verejnosti či zarytých fanúšikov a spôsobí i vyšší záujem. Nehovoriac o tom, že sa s tým môže automobilka hrdo chváliť všade, kde príde.

​Ku značkám ako Bugatti či Koenigsegg, ktoré boli taktiež držiteľmi nedávnych rekordov, sa opäť pridal aj americký výrobca SSC. A išiel do toho skutočne "po hlave", veď na diaľnici pri Las Vegas (State Route 160, kde pred tromi rokmi ukazoval svoje schopnosti práve Koenigsegg), 10. októbra rozbehol nový model SSC Tuatara britský pretekár Oliver Webb na 532,8 kilometra za hodinu (331,15 míľ za hodinu).

Množstvo pochybností

Pretože sa podľa pravidiel Guinessovej knihy rekordov počíta priemer z dvoch jázd (tam a späť), je oficiálna rekordná rýchlosť 508,6 kilometra za hodinu (316,11 mph), pri jazde v opačnom smere totiž dosiahol Webb s Tuatarou "len" 484,4 kilometra za hodinu (301,07 mph).

Oficiálne video spoločnosti:

Už krátko po zverejnení rekordnej jazdy a s ňou súvisiaceho videa sa na internete objavili správy o tom, že tento úspech nemusí byť úplne platný. Podľa dostupných informácií nemala jazdu "posvätiť" ani firma Dewetron, ktorej softvér sa postaral o meranie, rovnako ako ani samotná Guinnessova kniha rekordov.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 64% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.