Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
27.10.2020, 11:35

Nová Škoda Fabia príde už budúci rok. Čo zatiaľ vieme a ako by mohla vyzerať?

Predstavenie novej generácie obľúbeného českého kompaktu sa nezadržateľne blíži. Dočkať by sme sa mohli aj zachovania praktickej verzie kombi.

Nová Škoda Fabia príde už budúci rok. Čo zatiaľ vieme a ako by mohla vyzerať?
Zdroj: Petr Siebert

"Už sa teším, keď v budúcom roku uvedieme na trh nový model Fabia. Bude to skvelé auto, moje očakávania sú teda veľké," oznámil nedávno na adresu novej generácie jedného z hlavných modelov značky nový šéf Škody Thomas Schäfer. O novej Fabii zatiaľ vieme, že dorazí výhradne s benzínovými motormi. Ako by však mohla vyzerať?

Redakcia iDNES.cz si ju nechala navrhnúť Petrom Siebertom, nezávislým dizajnérom, ktorý okrem iného učí na Fakulte dizajnu a umenia Ladislava Sutnara Západočeskej univerzity v Plzni. Štvrtú generáciu malé škodovky si predstavuje menej zdobenú, než sú najnovšie modely.

"Je to dané tým, že je to malé auto," vysvetlil. "Snažil som sa, aby predok aj zadok mali svoj charakter, aby bola na prvý pohľad rozpoznateľná, dnes mám totiž problém rozlíšiť Scalu a Octaviu," poukazuje Siebert na veľkú podobnosť najnovších škodoviek.

"Snažil som sa na ne nadviazať a zároveň ju trochu odlíšiť," vysvetľuje s tým, že sa dá očakávať evolúcia, nie revolúcia, už len kvôli zameraniu auta. "Vystúpená maska ​​Octavie mi vadí, snažil som sa ju navrhnúť pre Fabiu inak. V zadnej časti je inšpiráciou predovšetkým Scala. Koncové svetlá sú potom v duchu nových SUV značky," opisuje.

Návrh pre magazín Auto DNES a iDNES.cz zabral Siebertovi asi týždeň vymýšľania a skicovania. Každá zo skíc mu zabral asi deň práce v profesionálnom počítačovom modelovacím programu Autodesk Alias, s ktorým pracujú aj dizajnéri v samotných automobilkách. Používajú ho aj dizajnéri v tíme Olivera Stefaniho, šéfdizajnéra Škody, pod ktorého vedením chystanú Fabiu navrhli.

Len na benzín

Nová Fabia - v interných dokumentoch Škody má kódové označenie SK27 - dobehne ostatné malé autá (Seat Ibiza, Audi A1 a VW Polo) koncernu Volkswagen ponúkané v Európe a bude kompletne založená na platforme MQB A0, určenej pre malé vozidlá s pohonom výlučne predných kolies. Rovnakú techniku ​​využívajú modely Kamiq i Scala. Na väčšej variante platformy potom stojí zvyšok ponuky Škody.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 69% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.