Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.10.2020, 14:10

Prvé auto novej španielskej značky. Špičkové SUV ponúkne až sedem rôznych motorizácií

Na vývoji novinky sa podieľali i továrenskí jazdci Jordi Gené a Mattias Ekström, ktorí poskytli svoje skúsenosti z pretekárskych okruhov pre sériový model.

Prvé auto novej španielskej značky. Špičkové SUV ponúkne až sedem rôznych motorizácií
Zdroj: Cupra

Ešte začiatkom roku 2018 sa od Seatu po rokoch oddelila uznávaná divízia Cupra a stala sa osamostatnenou značkou, ktorá mala prilákať všetkých športu chtivých fanúšikov španielskej automobilky. Po dvoch rokoch sa do jej portfólia konečne pomaly zaraďuje prvý sériový automobil, ktorý bol vyvinutý špeciálne pre novozrodenú Cupru. Doteraz totiž išlo len o upravené vozidlá z ponuky Seatu - Ateca a Leon.

Úplne nový a charakteristický model Formentor je teraz podľa slov výrobcu pripravený na ostrú výrobu a následne vyraziť na cesty celého sveta. Niektorí členovia vývojového tímu si už sadli za volant a popísali svoje prvotné dojmy z jazdy. 

​Cesta uzavretá pre bežnú premávku s niekoľkými ostrými zákrutami a veľmi výraznými zmenami prevýšenia čakala na Cupra Formentor Launch Edition s vrcholným dvojlitrovým benzínovým TSI motorom naladeným na 228 kW (310 koní), spojeným s automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkcýh kolies. 

„Robustný ako SUV a športový ako kompaktné auto,“ v skratke skonštatoval dojmy z novinky Jordi Gené, ktorý pracuje ako továrenský jazdec značky. Formentor však prekvapuje a hoci sa už dávnejšie šepkalo o pomerne bohatej ponuke rôznych motorizácií, dozvedáme sa, že ich bude celkom až sedem.

Slabší i výkonnejší variant

Vozidlo tak bude k dispozícii v akýchsi dvoch kategóriách a teda buď v základných prevedeniach so slabšími motormi, alebo v rýchlych verziách s dodatkom VZ (skratka pre "Veloz", teda španielsky "rýchly").

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 67% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.