Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyPonuku českej automobilky minulý týždeň obohatil príchod revolučného športovo-úžitkového vozidla s čisto elektrickým pohonom, ktorý stojí ako vôbec prvý model škodovky na podvozkovej platforme MEB koncernu Volkswagen. Ide o špičkový Enyaq iV, ktorý sa predstavil hneď v niekoľkých verziách a aj ako limitovaná edícia Founders Edition pri príležitosti 125. výročia mladoboleslavského výrobcu.
Skutočne prvou elektrickou Škodou však bola elektrická verzia spaľovacieho modelu Citigo vyrábaného na Slovensku. S prívlastkom e iV sa do portfólia tento mestský drobec dostal pred necelým rokom a preberal do útrob bežnej verzie elektrickú techniku od koncernového kolegu Volkswagen e-Up.
Ten poslúžil aj ako "darca orgánov" pre ďalšieho člena z týchto trojičiek a to Seat Mii Electric. Enyaq je však právom označovaný skôr za prvé sériové elektro-vozidlo, ktoré bolo už od počiatku vývoja koncipované ako elektromobil a zároveň je to i prvé elektrické SUV Škody.
Citigo bez nástupcu
No a práve spomínaná očakávaná novinka zlomila väz najmenšiemu súrodencovi, nad ktorým visel otáznik už dlhšiu dobu. Značka najskôr obmedzila ponuku výhradne na elektrické prevedenie Citigo e iV, ktoré sa po zavedení dotácií na Slovensku okamžite vypredalo, no aktuálne sa na tému osudu šikovného mestského autíčka vyjadril Alain Favey, vedúci marketingu a predaja v českej automobilke Škoda.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 59% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.