Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
08.09.2020, 12:10

Rumunský "zázrak" odhaľuje nové modely. Sú krajšie a stále mimoriadne lacné

  • Rumunská automobilka pomaly odhaľuje svojich modernizovaných členov ponuky, ktorí patria k "ľudovým" zástupcom na trhu.
  • Viac informácií chce automobilka zverejniť až koncom mesiaca na oficiálnej premiére - 29. septembra.
Rumunský "zázrak" odhaľuje nové modely. Sú krajšie a stále mimoriadne lacné
Zdroj: Dacia

Zložitá technika moderné autá predražuje, často ju však majú nariadenú. Existuje však stále ešte značka, ktorá to všetko dokáže vybalansovať a vyrobiť lacné auto - Dacia, píše iDNES.cz. Automobilky síce tvrdia, že zákazníci žiadajú vo vozidlách moderné technológie, avšak jednoduchá Dacia Sandero je u súkromnej klientely najžiadanejšie auto Európy.

Vychytaný multimediálny systém prepájajúci dáta z navigácie so systémami pre podporu riadenia si vodiči užívajú v služobnom aute kúpeného "na firmu", keď však potom majú zaplatiť za vlastné auto domov, túto parádičku si radi odpustia.

"Dacia novo definuje dostupný automobil v záujme požiadaviek dnešných zákazníkov," zhŕňa to trochu kostrbato rumunská značka vlastnená Renaultom. 

Pred 15 rokmi dorazil prvý, vtedy veľmi hranatý a naozaj primitívny Logan. Potom mu ubrali sedanovitý zadok a aspoň na pohľad ho trochu zaoblili, a bolo tu Sandero. V roku 2012 dorazila ich nová generácia a od roku 2017 je Sandero vôbec najpredávanejším súkromným vozidlom v Európe.

Značka teraz ukázala obrázky tretej generácie. Síce hovorí, že je inovovaná a modernizovaná, ale je vlastne úplne nová. Nové Dacie postavili na najmodernejšej podvozkovej platforme aktuálneho Renaultu Clio a Capture označovanej ako CMF-B.

V tomto prípade ide o jej zjednodušenú variantu. Autá vraj však niečo zdedili aj od svojich priamych predchodcov. "Ponúkajú viac modernosti, viac výbavy a všestrannosti, pričom sa naďalej hlásia k svojej podstate - jednoduchosti a spoľahlivosti," zhŕňa hovorkyňa značky pre český trh Jitka Skaličková.

Zdroj: Dacia

​Prvé obrázky sľubujú, že nové Dacie budú vyslovene pekné. Základné linky a siluety vyzerajú podobne, no z letmého opisu krátkej oficiálne správy však jasne vyplýva, že architektúra sa zmenila.

"Silueta je plynulejšia vďaka viac sklonenému prednému sklu, nižšej streche, dozadu ustupujúcej línii strechy a anténe vzadu. Napriek nezmenenej svetlej výške sa nové Sandero zdá nižšie, najmä vďaka širšiemu rozchodu kolies a vystupujúcim blatníkom," opisuje samotná Dacia.

"Silueta nového Loganu je plynulejšia a dynamickejšia, mierne predĺžená. Ustupujúca línia strechy, anténa vzadu a mierne zmenšenie bočných okien prispievajú k dynamike celkovej siluety auta," dodáva.

Výraznou novinkou je podpis v podobe denného svietenia, ktorý vo veľkých predných i zadných lampách vykresľuje "ypsilon". Spoločne s Loganom a Sanderom dorazí tiež trekkingovo poňaté Sandero Stepway, vyšperkovaný špecifickým rebrovaním masky a ďalšími ozdobami. Naopak to skoro určite znamená koniec pre kombíkový Logan, ktorý podľa všetkého nedostane nástupcu.

Zdroj: Dacia

​Pod kapotou majú podľa zatiaľ neoficiálnych informácií pracovať litrové trojvalce v atmosférickom (48 kW / 65 koní) aj turbo provedení (74 kW / 100 koní). Predstaviť sa má aj verzia spaľujúce plyn (LPG) a hovorí sa tiež o hybridnej verzii s technikou z Clia E-Tech. A chýbať nemá ani nesmrteľná dieselová jednapäťka.

Dacia uvádza, že nová generácia ich hlavných modelov bude "za stále neprekonateľnú cenu", aktuálny slovenský cenník štartuje za Logan MCV od 7 590 eur. Viac informácií chce automobilka zverejniť až koncom mesiaca na oficiálnej premiére - 29. septembra.

Rumunská značka skupiny Renault je prítomná v 44 krajinách, hlavne v Európe a okolo Stredozemného mora. Značka vznikla v Rumunsku v roku 1968, skupina Renault ju kúpila a reštartovala modelom Logan v roku 2004. V roku 2019 dosiahla Dacia nový predajný rekord sa 737-tisíc predaných vozidiel za rok, doteraz vyrobila takmer 6,5 milióna áut.

Zdroj: Dacia

"Minulý týždeň šéf Renaultu Luca de Meo predstavil novú organizáciu zameranú na značky, namiesto na geografickú oblasť ako doteraz. Dacia sa stala jednou zo štyroch novovytvorených divízií vedľa značky Renault, značky športových vozidiel Alpine a novovytvorenej divízie Nová mobilita," pripomína magazín AutoWeek.

V rozhovore pre francúzsky časopis Le Point de Meo zdôraznil, že by sa Dacia nemala odchýliť od svojho nastavenia lacnej značky, a ocenil ju ako "zázrak v súčasnom automobilovom priemysle ", avšak zároveň dodal, že by mala mať atraktívnejší imidž.