Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
16.07.2020, 00:00

Znovuzrodenie americkej ikony. Z novinky môže byť elegán, ale aj terénna beštia

Štýlový retro vzhľad dopĺňa funkčná technika v útrobách novinky. Samozrejmosťou je i množstvo moderných technológií - napríklad systém SYNC4.

Znovuzrodenie americkej ikony. Z novinky môže byť elegán, ale aj terénna beštia
Zdroj: Ford

Americký trh ponúka oproti tomu európskemu veľakrát skutočne extravagantné a z nášho pohľadu možno až "nezmyselné" modely. Teraz však nemáme na mysli obrovské pracovné pick-upy, ktoré žnú v týchto končinách dlhé roky obrovský úspech.

Neznamená to však, že nový Ford Bronco si nezaslúži pozornosť či popularitu u ľudí. Práve v Amerike je totiž reputácia tohto modelu najvyššia - veď patrí k ikonickým vozidlám, podobne ako je tomu pri spomenutí mena Mustang. 

Prvá generácia zišla z výrobných pásov ešte v roku 1965 a tá dnešná sa k nej snaží priblížiť svojim dizajnom, no aj špičkovými terénnymi vlastnosťami. Veď značka predstavila hneď niekoľko verzií a taktiež množstvo výbavových stupňov, pričom si zaobstarať môžete civilnú verziu, ale aj plnokrvnú offroadovú beštiu.

Odkaz na minulosť

​U nás mnohí označenie Bronco ani nepoznajú, modelu sa neprikladala z pohľadu bežnej verejnosti príliš veľká pozornosť a to ani vtedy, keď značka ohlásila znovuzrodenie (výroba ukončená v roku 1996) pred troma rokmi.

Po odklade na jar, kvôli pandémii koronavírusu, sme sa teraz už dočkali sériovej novinky, ktorú automobiloví nadšenci (aj tí u nás) horlivo očakávali a to i napriek tomu, že s vysokou pravdepodobnosťou sa do Európy táto funkčná štýlovka ani nedostane.

Nová generácia priniesla očakávané retro tvary, prvýkrát okrem trojdverovej aj päťdverovú karosériu, rámovú konštrukciu s dvoma dĺžkami a taktiež rôzne prevedenia - najpredávanejší bude asi aj tak obyčajný (o niečo menší) variant Sport na štýl bežných SUV so samonosnou karosériou. Dizajnu dominuje veľká predná maska chladiča s nápisom, vzadu potom zaujme mohutne strihaná hranatá karoséria a náhradné koleso na dverách kufra.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 58% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.