Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
22.06.2020, 13:42

Obľúbený Ford dostal úsporný pohon aj lepšiu výbavu. Upozorní na nebezpečenstvo za zákrutou

Značka sľubuje oproti porovnateľnej motorizácii 1.5 EcoBoost zníženie spotreby paliva o 17 percent, no pribudli aj bohatšie výbavy či nový prvok bezpečnosti.

Obľúbený Ford dostal úsporný pohon aj lepšiu výbavu. Upozorní na nebezpečenstvo za zákrutou
Zdroj: Ford

Spoločnosť Ford sa zaviazala ponúkať elektrifikovanú verziu každého osobného vozidla, ktoré uvedie na trh v Európe a do konca roku 2021 chce rozšíriť zástup svojich elektrifikovaných vozidiel v Európe na 18 a v ponuke budú okrem mild-hybridných, plne hybridné, plug-in hybridné aj elektrické vozidlá s akumulátorom.

Aktuálne prináša možnosť pre zákazníkov v Európe, objednávať si populárny model Focus s niekoľkými vylepšeniami. Jeden z najpredávanejších zástupcov v portfóliu sa tak s dostupnosťou mild-hybridnej technológie pripojí k osobným vozidlám Puma, Kuga a Fiesta, ako aj k úžitkovým modelom Ford Transit a Transit Custom, ktoré týmto pohonom disponujú.

„Naše elektrifikované pohonné jednotky nie sú navrhnuté len kvôli úspore peňazí za palivo, ale zdokonaľujú aj zábavný charakter našich vozidiel,“ povedal Roelant de Waard, viceprezident pre marketing, predaj a služby spoločnosti Ford of Europe.

„Focus EcoBoost Hybrid hladko spája výkon elektromotora a zážihového motora a prináša efektivitu a výkon, ktoré sa zdali pred pár rokmi nemožné,“ dopĺňa.

Úsporná voľba

Nový pohon s označením EcoBoost Hybrid využíva litrový motor a 48-voltovú mild-hybridnú technológiu, vďaka čomu ponúka výkon 155 koní (prípadne 125 koní) a o 17 percent menej emisií CO2 v porovnaní s predchádzajúcou verziou vybavenou 1,5-litrovým zážihovým motorom EcoBoost s výkonom 150 koní so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou (NEDC).

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.