Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
29.05.2020, 13:40

Luxusné autá môžu rýchlo stratiť na hodnote. Za prvé tri roky až 60 percent, tvrdí odborník

Medzi značkami vládne česká automobilka Škoda, avšak pri voľbe jazdeného vozidla je najväčšia úspora v segmente prémiových áut.

Luxusné autá môžu rýchlo stratiť na hodnote. Za prvé tri roky až 60 percent, tvrdí odborník
Zdroj: netcarshow (Ilustračná snímka)

Nemusí ísť len o aktuálnu horšiu situáciu, no kúpa úplne nového vozidla je pre mnohých Slovákov z pohľadu financií jednoducho príliš ťažká až nemožná. Najmä teda ak potrebujú pre svoje potreby auto lepších kvalít. Zaobstaranie si nového automobilu nie je navyše najideálnejšou investíciou.

Nie je totiž žiadnou novinkou, že najväčšiu časť svojej hodnoty stratí vozidlo ihneď, ako opustí predajňu a rovnako tak aj počas prvých rokov svojej prevádzky. Pri autách vo veku do troch rokov a s nájazdom do 50-tisíc kilometrov sa priemerná úspora oproti novému vozidlu pohybuje okolo 22 percent. Vyplýva to z analýzy spoločnosti Mototechna, ktorá sa na zánovné automobily špecializuje.

„Za takmer osem rokov, počas ktorých pod značkou Mototechna predávame zánovné autá, môžeme vidieť každoročný nárast počtu predaných kusov. Ako Slováci, tak aj Česi sú si veľmi dobre vedomí toho, že zaobstaranie si úplne nového automobilu nie je dobrá investícia. Najmarkantnejší prepad ceny je viditeľný pri luxusných autách, ktoré počas prvých troch rokov dokážu stratiť aj vyše 60 percent svojej pôvodnej hodnoty,“ hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ AURES Holdings, pod ktorú Mototechna patrí.

Automobily bývajú podľa jeho slov vo veku do troch rokov a do 50-tisíc najazdených kilometrov ešte v bezchybnom technickom stave a častokrát stále voňajú novotou.

"V našich autocentrách je 67 percent týchto vozidiel stále v továrenskej záruke, čo je pre veľkú časť zákazníkov jeden z kľúčových faktorov. Ďalším z kritérií je okamžitá dostupnosť bez nutnosti čakania aj niekoľkých mesiacov, než auto zíde z výrobnej linky,“ dopĺňa Vaněček. Práve čakacia lehota na vozidlá, ktoré si zákazník sám nakonfiguruje, je pri mnohých značkách a modeloch áut naozaj niekoľkomesačná.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.