Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
25.05.2020, 11:46

​Opak zdravého rozumu? Rusi plánujú opulentnú premenu Putinovej limuzíny

Obrnený prezidentský špeciál Aurus Senat získal nielen civilnú verziu, ale čoskoro doplní výber pre prípadných záujemcov i model od tamojšieho úpravcu.

​Opak zdravého rozumu? Rusi plánujú opulentnú premenu Putinovej limuzíny
Zdroj: Larte Design

Model Aurus Senat sa dostal do povedomia verejnosti už pred viac než rokom a to najmä z jedného dôvodu - do svojho "vozidlového parku" si ho totiž vzal samotný ruský prezident Vladimir Putin. Limuzínu Aurus použil pri svojej inaugurácii v roku 2018, pričom špeciál získal špičkové bezpečnostné úpravy a okrem toho vyžaroval, pochopiteľne, prvotriednym luxusom.

Použité sú v kabíne špičkové materiály a nechýba ani punc luxusu či mnohých vychytávok (napríklad závesy na oknách). Pozornosť pritiahne nielen obrovskými 20-palcovými diskami, ale pod svojou kapotou ukrýva aj hybridný systém s 4,4-litrovým benzínovým osemvalcom a výkonom 600 koní. O prenos sa stará obrovská automatická deväťstupňová prevodovka. 

​Ihneď si získal označenie "ruský Rolls-Royce", za čo mohol i samotný dizajn vozidla. Ten sa totiž až nápadne podobá na superluxusné vozidlá britskej značky Rolls-Royce, najmä teda model Phantom, ale taktiež na Mercedes-Maybach S600 Pullman Guard alebo Chrysler 300.

Neskôr výrobca predstavil taktiež civilnú verziu pre ruských boháčov, ktorá však v ponuke zachovala i možnosť pancierovej karosérie či nepriestrelné kolesá - s vystuženými bočnicami.

O úroveň... vedľa?

Zdá sa však, že pre ruský trh nie je žiadny extrém dosť extrémny. Preto si Aurus Senat vzal do rúk tamojší známy úpravca vozidiel, ktorý však pôsobí aj niekoľkých ďalších krajinách. Podľa uverejnených plánov a taktiež prvej skice plánuje Larte Design skombinovať luxusný sedan s prvkami SUV i superšportu.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.