Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyRovnako ako sa postupom času, no v poslednej dobe naozaj rýchlo, menia vozidlá a ich bezpečnostné či asistenčné systémy, tak isto sa musí meniť ich testovanie a hodnotenie. Tieto činnosti má na starosť v Európe najmä konzorcium Euro NCAP, ktoré pravidelne posiela nielen "proti stene" modely najrôznejších značiek a vyhodnocuje, ako na tom v disciplíne bezpečnosti sú.
S postupným vývojom sa však čoraz viac do výbav áut dostávajú aj skutočne inteligentné prvky, ktoré pomáhajú zrážke i predchádzať a nie iba zmierňovať jej následky. Každé dva roky sa preto Európsky program posudzovania nových automobilov aktualizuje a sprísňuje svoje skúšobné protokoly, aby vedel na nové "trendy v bezpečnosti" reagovať.
Výrazné sprísnenie normy testovania prinesie mnohé novinky
Tento rok sa preto zaviedli nové spôsoby testovania, pričom kľúčovou zmenou je implementácia novej pohyblivej bariéry (obe autá 50 km/h) prednej nárazovej skúšky čelného nárazu pohybujúceho sa automobilu, ktorá nahrádza regulačný test miernej odchýlky deformovateľnej bariéry založený na regulácii, ktorý organizácia Euro NCAP používa posledných 23 rokov.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.